Sery żółte typu holenderskiego: Marki nie dość mocne

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)

W grupie mniejszych, ale ambitnych dostawców warto zwrócić uwagę na mleczarnię Skarszewy (SM) oraz produkowany przez nią ser Amber. Jest on wytwarzany według technologii serów typu holenderskiego, z dodatkiem ostrej chili, czosnku lub szczypiorku.

Sery z dodatkami smakowymi oferuje także firma importerska EuroSer, która proponuje sery z mleka krowiego i koziego. W grupie serów typu holenderskiego znajdują się Gouda z orzechami, Gouda z kminkiem, Gouda z oliwkami. Wszystkie produkty noszą markę dostawcy, czyli firmy EuroSer.



Sery typu holenderskiego w wersji dojrzałej

Grupa serów długodojrzewających w Polsce to obszar dominacji serów z mleczarni Spomlek (SM) i EuroSer. W grupie serów typu holenderskiego Spomlek (SM) proponuje Grand Gouda. Druga z wymienionych firm dostarcza na polski rynek trzy produkty: Old Amsterdam (czyli klasyczną, cenioną, doskonałą w smaku i jakości dojrzałą, oryginalną goudę), dalej Dziugas Gold, litewski ser dojrzewający 36 miesięcy, a także nowość: Old EuroSer.


Małgorzata Budzik

Marketing Manager w EuroSer

Firma EuroSer posiada w swojej ofercie gamę serów podpuszczkowych typu holenderskiego. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem już rozpoznawalnych wśród klientów marek, między innymi serów Gouda holenderska, produkowanych pod marką własną EuroSer, jak również Maasdamu holenderskiego pod marką Westberg. Trudno powiedzieć, który z wymienionych rodzajów sera sprzedaje się najlepiej, ponieważ Polacy pokochali już holenderskie sery. Widać jednak niewielką przewagę klasycznego Maasdamu o delikatnym, słodkim i lekko orzechowym smaku. Pomimo że klienci wybierają coraz częściej produkty premium, nie mają łatwego zadania z odnalezieniem ich na dziale tradycyjnym. Z reguły takie produkty mają niewiele miejsca wydzielonego w ladzie i są wykładane w niewielkich ilościach ze względu na swoją cenę. EuroSer swoimi działaniami stara się wspierać sprzedaż serów tego segmentu w sklepach.

Zapomniani klienci są cenni

Produkty bez laktozy to rzadkość w ofercie producentów i dystrybutorów, zupełnie jakby część polskiego społeczeństwa (osoby z nietolerancją laktozy) została zapomniana. Wielu handlowców powiela ten błąd i przez to traci pieniądze, które mogliby zarobić. Handlowcy zapominają niestety, że oferta stałych dostawców nie wyczerpuje potrzeb klientów, którzy często wychodzą ze sklepu nieusatysfakcjonowani. Część z nich nawet nie wie, że mogłaby zaspokoić swoje potrzeby.

Temar (PPH) jest pierwszą firmą, która tak kompleksowo podeszła do problemów osób z nietolerancją laktozy, a wiadomo że problem ten dotyka około 15% Polaków. Pod marką Minus L Temar (PPH) dostarcza ser Gouda klasyczny bez laktozy, sery topione, mleko i śmietany.




Strona 4 z 5