Sery pleśniowe białe: Sery pleśniowe w rozpędzie

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)

Kozi segment

Sery kozie to skromny fragment rynku, a segment pleśniowy jest wręcz śladowy. Może właśnie dlatego firmy takie jak Lactalis Polska, Bongrain Polska, Eurial Polska, Candia Polska, EuroSer i Temar (PPH) coraz baczniej przyglądają się temu segmentowi. Wyraźną pozycję na tym rynku zdobyły takie marki jak Turek Cabri Bon firmy Bongrain Polska. W ofercie Lactalis Polska znajdziemy doskonałe i cenione sery kozie: La Brique de Chevre, St Maure, Chevre (w opakowaniu 1 kg) oraz Snacking Chevre o wyjątkowym kształcie, dzięki któremu ser znakomicie sprawdza się jako element deski serów.

Dobrze znane konsumentom są także marki, Cabecou, Pico, Crottin, Chevrefin, importera Candia Polska. Trzecią aktywnie działającą firmą jest Temar (PPH) z takimi markami jak najlepiej znane Chevre Du Poitou oraz Florette, a także wciąż anonimową propozycją jaką jest Camembert St Caprin firmy Valcrest. Od dłuższego czasu w segmencie tym operuje również firma Eurial Polska, lider rynku serów kozich wraz z marką serów camembert Ligueil oraz promowaną później marką Paysan Breton. Paysan Breton to znana w Europie marka firmy Laita, skupiającej mleczarnie Coopagri, Bretagne, Even i Terrena. O swój kawałek tortu zabiega także EuroSer z produktami ser kozi brie oraz EuroSer Kozi, oraz firma Pami oferująca sery pleśniowe bio, którą tworzą od początku nowy segment w Polsce.

Alina Missałła-Konopko

Specjalista ds. PR w Lazur (SM)

Spożycie serów pleśniowych w Polsce jest nadal niewielkie, stanowią one wąski segment rynku, trudno jednoznacznie ocenić na ile kryzys dotknie naszą branżę w Polsce. Czy ta sytuacja się utrzyma, czas pokaże, mamy dopiero początek roku. Wszelkie wahania gospodarcze mają bezpośredni wpływ na zasobność naszego portfela, tak było i jest od zawsze. Jesteśmy narodem przywiązanym do tradycji kulturowych i kulinarnych, trudno więc z dnia na dzień zmienić przyzwyczajenia i gusty smakowe, zrezygnować z przyjemności i zaprzestać spożywania ulubionych produktów. Mamy nadzieję, że na wspólnym rodzinnym stole nie zbraknie serów Lazur. Oferta firmy Lazur (SM) jest szeroka; od sera Lazur błękitny, Lazur perłowy, Lazur turkusowy, Lazur sałatkowy, Lazur srebrzysty, Lazur złocisty, Lazur kremowy, Lazur grzybowy po Lazur Skalmierzycki. Uniwersalność naszych serów pozwala na nieograniczone możliwości wykorzystania ich w kuchni; od tradycyjnej „deski serów” poprzez dania mięsne, rybne, po pizze, makarony, zapiekanki, zupy czy wszechobecne sosy. Sery Lazur można poddawać obróbce termicznej, kruszyć, ścierać, rozpuszczać, topić i smarować (Lazur kremowy, Lazur grzybowy). Nasze sery stanowią idealną bazę do sosów, wyjątek stanowi ser Lazur perłowy, który idealnie sprawdza się w sałatkach i jako dodatek do zup. Życie składa się z małych przyjemności, które nadają mu sens i smak. Uważam, że „miłość do sera” i rozsądek zwyciężą wszystko. Wybór pozostawiamy smakoszom naszych serów, dla których tworzymy z pasją i zaangażowaniem.

Nasze plany na I połowę roku: uczestnictwo w targach i imprezach plenerowych, takich jak II Powiatowe Święto Sera w Ostrowie Wielkopolskim (6 czerwca), oczywiście z serem Lazur w roli głównej, jubileusz 80-lecia Lazur (SM) w Nowych Skalmierzycach. Mamy wiele pomysłów, czas pokaże, czy uda nam się je zrealizować. Jedno jest pewne, będziemy zawsze tam, gdzie się coś dzieje i gdzie są nasi klienci.

Strona 3 z 3