KeSeM koncentruje się na sprzedaży twarogów
Według informacji Zarządu Spółdzielni mleczarnia we Włocławku w 2023 r. koncentrowała się na produkcji twarogów (ponad 1500 ton). – Twarogi produkowaliśmy przede wszystkim w marce własnej KeSeM oraz w markach naszych partnerów handlowych: firmy Alpan z Warszawy, sieci PoloMarket oraz dla sieci Auchan pod marką Pewni Dobrego.
Do sieci spółdzielnia Dino dostarczała twaróg śmietankowy, a rozwój sprzedaży był ponad 4-krotny w porównaniu do roku 2022. Kolejną dużą kategorią produktową w asortymencie spółdzielni była śmietana produkowana pod marką KeSeM jak i pod marką Pewni Dobrego i K-Classic.
Duży udział w portfolio produktowym ma mleko spożywcze, kefir i jogurty.
Sprzedaż na poziomie 38% wygenerowały zamówienia z sieci handlowych (14 podmiotów). Hurtownie krajowe przyniosły 35% przychodów ze sprzedaży. 14% wygenerowały sklepy detaliczne, a kanał HoReCa 7%. Sprzedaż mleka przerzutowego stanowiła 5,8% wartości przychodu Spółdzielni.
Kluczowymi partnerami mleczarni są sieci Auchan, Polomarket, firma Alpan z Warszawy oraz AKA ze Szczecina, które są głównymi hurtowymi odbiorcami asortymentu KeSeM.
– Nasze produkty w większości są wytwarzane zgodnie z zasadą tzw. "czystej etykiety", co oznacza, że nie zawierają żadnych sztucznych dodatków ani konserwantów. Z uwagi na rosnącą świadomość konsumentów, którzy coraz częściej czytają etykiety produktów i świadomie wybierają zdrowe opcje, stosujemy wyłącznie naturalne składniki – podkreślił Zarząd KeSeM.