Single to zróżnicowana grupa konsumentów
– Według prognoz GUS odsetek jednoosobowych gospodarstw domowych będzie rosnąć, osiągając 35% w 2030 r. – powiedziała Paulina Westerby, Brand Manager Euroser Dairy Group. – Single to duża grupa wymagających klientów, którzy podczas zakupów spożywczych zwracają uwagę na wygodę użycia produktu i jego walory prozdrowotne. Równie ważna jest dla nich kwestia niemarnowania żywności. Single cenią sobie produkty dostępne w mniejszych opakowaniach, dzięki czemu mogą zużyć je od razu lub w krótkim czasie – w tym drugim przypadku istotna jest również łatwość przechowywania.
– Osoby żyjące samotnie często preferują posiłki proste i szybkie w przygotowaniu. Atrakcyjną propozycją dla nich są produkty wymagające minimalnej obróbki kulinarnej, które można wykorzystać na różne sposoby w wielu daniach. Ważne, aby były również przystępne cenowo i stanowiły zdrową opcję żywieniową.
– Dla singli polecamy z naszej oferty ser Grikios Feta P.D.O. o gramaturze 100 g. Jedno opakowanie odpowiada 2–3 porcjom posiłku, dzięki czemu konsument unika marnowania żywności. Ser solankowy ma długi termin przydatności do spożycia oraz jest pakowany w poręczne, niewielkie opakowanie. Produkt może być zastosowany w wielu różnych potrawach w wersji na zimo lub na gorąco. Oryginalna feta charakteryzuje się również wysoką zawartością składników odżywczych ze względu na połączenie mleka koziego i owczego. Ten walor zadowoli konsumentów, którzy dbają o zdrowy tryb życia – dodała Paulina Westerby, Brand Manager Euroser Dairy Group.
Więcej na temat charakterystyki rynku produktów dla singli w naszym raporcie w Forum Mleczarskie Handel 4/24.