1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Każdy czas jest dobry na wprowadzanie nowości

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

W obszernym wywiadzie z Małgorzatą Cebelińską, Wiceprezes Zarządu firmy Mlekpol (SM), Forum Mleczarskie zapytało o sposób na kryzys.

Janusz Górski: Niektóre spółdzielnie zdecydowały się w tym roku zawęzić asortyment i produkować więcej na półkę ekonomiczną i pod marki własne sieci handlowych, aby dotrzeć do konsumentów zmuszonych do oszczędności. Jaka była taktyka mleczarni Mlekpol (SM) na te trudne czasy?

Małgorzata Cebelińska: Mlekpol od zawsze ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy polskich konsumentów, dlatego jest silnie obecny również na tzw. półce ekonomicznej.

Obserwujemy rynek oraz zmieniające się trendy – jeśli sytuacja tego wymaga – optymalizujemy ofertę, rodzaj opakowania czy wielkość porcji produktów. Z każdym odbiorcą detalicznym ustalamy to indywidualnie, bo każda sieć ma swoją specyfikę, która jednocześnie stanowi jej wyróżnik. Chcemy to uszanować i dopasowywać swoje portfolio do oczekiwań klienta. Ważne, aby zarządzanie asortymentem uwzględniało panujące trendy rynkowe, bo na przykład wzrost liczby jednoosobowych gospodarstw domowych i dążenie do niemarnowania żywności dały szanse rozwoju Goudzie z Mlekpolu w plastrach 100 g. Konsumenci myślą o planecie, aby nie wyrzucać produktu, wybierają jego mniejszą porcję.

Czy zdecydowali się Państwo czekać z debiutem nowości, aby przeczekać ten trudny i niesprzyjający czas?

Każdy czas jest dobry na wprowadzanie nowości, dlatego jako producent intensywnie i nieprzerwanie pracujemy nad nowymi pozycjami asortymentowymi. Mimo że w ostatnich latach 95% konsumentów zmieniło sposób zarządzania budżetami, posiadają oni wyjątkową zdolność adaptacji do trudnych i niesprzyjających okoliczności. Jednocześnie chętnie poprawiają sobie samopoczucie, sięgając po ciekawe i nowe artykuły spożywcze, w tym nabiał. Dlatego też, gdy mamy gotowy, wpisujący się w potrzeby i uzupełniający półkę produkt, to go wdrażamy. Ale zaznaczam, że profesjonalne wdrożenie nowości wymaga wiele wysiłku oraz czasu, tak aby były one rzeczywiście nie powtarzalne i wyjątkowo smaczne.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania