1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Eksport stanowi 32% sprzedaży Sertopu

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Firma Sertop sp. z o.o. w takiej postaci prawnej jak dzisiaj na rynku jest obecna od 32 lat, jednak tradycje, które posiada, sięgają już 50 lat wstecz – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Skapczyk, Prezes Zarządu Sertop. – W tym czasie Sertop zdołał utrzymać swój udział w rynku i stale się rozwija, zwiększając swój potencjał, a także swoją obecność na rynkach zagranicznych. Staramy się tworzyć atrakcyjną ofertę, co pomaga nam w utrzymaniu naszej pozycji na rynku polskim. Niemniej jednak ważną i stale rozwijającą się częścią naszego rynku jest także eksport. W 2022 roku udział eksportu stanowił prawie 32% ogólnej sprzedaży Sertopu. 

– Poza polskim rynkiem najbardziej atrakcyjne nadal pozostają dla nas rynki nam najbliższe, czyli Czechy, Słowacja, ale również Rumunia i kraje bałkańskie. W dalszym ciągu dużą popularnością nasze wyroby cieszą się w Izraelu. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy dostawy do Szwecji. Chcemy wzmocnić naszą pozycję w Ukrainie. Pomimo wojny popyt na polskie wyroby wciąż rośnie, jest to dla nas szansa i inwestycja na przyszłość. Wzbogacamy naszą ofertę o nowe wyroby oraz nowe rodzaje opakowań. Duży, wciąż rosnący udział w sprzedaży na rynki eksportowe, posiadają wyroby pakowane w plastry 130 g (8 plasterków). Oferujemy szeroki wachlarz tych produktów, a w ostatnim okresie dołączyły tu dwa nowe wyroby: tostowy i z szynką – dodał Prezes Skapczyk.

– Planujemy również dywersyfikację naszej oferty nie tylko w zakresie nowych smaków czy rodzajów opakowań, ale także w zakresie nowych wyrobów. Będziemy na bieżąco prezentować wszystkie nasze nowości. Aby bardziej wesprzeć te działania na rynku, wzięliśmy udział w Międzynarodowych Targach Spożywczych Anuga w Kolonii, które odbyły się w październiku br. Targi oceniamy bardzo pozytywnie. Zarówno pod względem nawiązanych nowych kontaktów, jak i możliwości spotkania się z naszymi stałymi eksportowymi odbiorcami, którzy licznie odwiedzili nasze stoisko. Zależy nam na pozyskaniu „przyczółków” w krajach, w których spożycie sera topionego jest duże, np. w krajach arabskich. Pracujemy nad dostosowaniem naszych wyrobów do wymagań tamtejszych rynków – dodał nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania