
Konsumenci powracają do swoich nawyków zakupowych

Zapytaliśmy Zbigniewa Kalinowskiego, Prezesa Zarządu mleczarni Piątnica (OSM) o bieżącą sytuację rynkową.
– Panie Prezesie, jak wszyscy wiemy, w ostatnim kwartale 2022 r. wystąpiły symptomy krachu, który spełnił się w styczniu 2023 r. Minęło jednak trochę czasu… i zaczynamy się odbijać od dna. Jakie widzi Pan symptomy poprawy?
– Jednym ze znaków poprawy sytuacji jest fakt, że konsumenci po okresie dużego zaskoczenia i zaniepokojenia rosnącymi cenami wracają do swoich przyzwyczajeń zakupowych – zwrócił uwagę Zbigniew Kalinowski.
– Oczywiście nadal widoczna jest wrażliwość konsumentów na ceny, szukanie tańszych alternatyw, a co za tym idzie – wzrost zainteresowania markami własnymi. Patrząc jednak z naszej perspektywy, muszę przyznać, że sprzedaż naszych produktów utrzymuje się na wysokim poziomie. Z pewnością ma na to wpływ wypracowana pozycja Piątnicy jako silnej i zaufanej marki, cenionej za najwyższą jakość produktów, naturalne składniki oraz wyjątkowy smak.
– Czy na rynkach międzynarodowych, gdzie polskie zakłady mleczarskie lokują średnio ponad 30% produkcji, wciąż jesteśmy konkurencyjni i czy eksport ma szanse pomóc nam odblokować krajowy rynek w najbliższych miesiącach?
– Trudno mówić o odblokowaniu krajowego rynku, biorąc pod uwagę sytuację światową. Mam tu na myśli ograniczenie importu produktów mleczarskich przez Chiny oraz związane z tym nadwyżki mleka i załamanie cen tego surowca na świecie. Problem jest więc globalny i bardzo poważny – powiedział Zbigniew Kalinowski, Prezes Zarządu mleczarni Piątnica (OSM)
Więcej w Forum Mleczarskie Handel 6/23.