1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Roślinne alternatywy nie zawsze notują wzrosty

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Wiemy z badań, że aż 30% konsumentów w Polsce świadomie ogranicza produkty zwierzęce w diecie, stąd otwarcie polskiego mleczarstwa na produkcję produktów wegańskich jest jak najbardziej uzasadnione. Żywność roślinna stanowi komplementarne rozwiązanie dla sektora mleczarskiego – zwraca uwagę Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Wielkość sprzedaży roślinnych alternatyw dla nabiału rośnie w dwucyfrowym tempie (2021 vs 2020), głównie za sprawą zwiększającej się penetracji kategorii. W ujęciu kwartalnym wzrost wolumenu w Q2 2022 vs Q2 2021 był na poziomie blisko 50%, natomiast w Q3 kategoria zanotowała spadki, co z pewnością wiąże się z trudniejszą sytuacją konsumentów w okresie inflacji oraz niepewności gospodarczej. Natomiast oczekujemy, że w kolejnym roku dynamika kategorii powinna wrócić do dotychczasowych poziomów. 

 

– Tak, jak wszystkie kategorie spożywcze borykamy się z wyzwaniami wynikającymi z oszczędności podejmowanych przez polskich konsumentów w trudnych czasach inflacji, z drugiej strony jednak, w związku z rosnącym trendem popularyzacji produktów roślinnych, korzystamy z faktu, że z roku na rok coraz większa liczba polskich konsumentów próbuje produktów alternatywnych. Eksperci uważają, że przemyślana i dobrze zrównoważona dieta wegetariańska czy wegańska jest zdrowa i może być z powodzeniem stosowana przez długi czas. Należy jednak pamiętać o prawidłowym zastąpieniu wszystkich składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu – podkreślił Jacek Wyrzykiewicz. 

– W portfolio marki Simply V oferowanych przez Hochland dostępne są dwa warianty produktów – pasty do smarowania będące zamiennikiem kremowych serków twarogowych oraz plastry stanowiące alternatywę dla serów żółtych. Produkty te wyróżniają się smakiem, prostym składem i czystą etykietą. W kategorii roślinnych alternatyw dla sera coraz ważniejsza zaczyna być jakość, a po produkty roślinne sięgają nie tylko weganie, ale także wegetarianie, fleksitarianie oraz osoby odżywiające się tradycyjnie. Dla nich bardzo ważny jest, poza smakiem, aspekt zdrowotny – dodał nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania