1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Grupa Polmlek: Trendy rynkowe w obliczu wyzwań

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Mijający rok zaskoczył producentów niejednokrotnie – skomentowała wydarzenia tego roku Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W tak szybko zmieniającej się i niepewnej rzeczywistości, przy rosnących kosztach, szalejącej inflacji, konflikcie zbrojnym za wschodnią granicą, zmieniają się priorytety. Często z dnia na dzień. W obliczu pandemii dla konsumentów najważniejszy okazał się prozdrowotny trend – bacznie zaczęli zwracać uwagę na funkcjonalności produktów, ale również na naturalność, niski stopień przetworzenia, dodatki witamin. Istotnym kryterium okazał się również termin przydatności do spożycia, ponieważ cześć konsumentów robiła i nadal robi zapasy żywności.

– Można powiedzieć, że sprostanie oczekiwaniom konsumentów właśnie w tych kategoriach zdominowało nasze działania. Nieustannie pracujemy nad sposobami wydłużenia terminów przydatności i tu możemy pochwalić się sukcesami. Uruchomienie nowej masłowni pozwoliło nie tylko na wzrost wydajności, ale również pozwoliło wydłużyć termin przydatności masła oraz znacznie poprawiła jego walory organoleptyczne. Z innowacji, które zdecydowaliśmy się wdrożyć najlepiej na rynku przyjął się napój Breakfast – pyszne soki przecierowe, tłoczone z dodatkiem mleka i płatków owsianych. Breakfast został wyróżniony w konkursie Złote Innowacje FMCG & Retail 2022, a także w konkursie Lider Forum 2022. Jest to produkt, który oprócz tego, że ma bardzo dobry smak, nie ma dodatku cukru, jest wzbogacony witaminą C. Doskonale wpisuje się w kategorie produktów convenience. To też jeden z trendów od lat mocno popularny wśród konsumentów. – wskazała nasza rozmówczyni.

– Czy możemy przewidzieć jakie trendy będą dominowały na rynku nabiałowym w najbliższym roku? Obawiam się, że trudno jednoznacznie określić w jakim kierunku będą ewoluowały zachowania konsumenckie. Z jednej strony mamy rosnącą świadomość i ogromną chęć proekologicznych zachowań i decyzji, mamy ogromną grupę wyedukowanych konsumentów chcących świadomie komponować swoją dietę z najwyższej jakości produktów, mamy też konsumentów nabiału, którzy redukują składniki pochodzenia odzwierzęcego, tzw. fleksitarian, ale mamy również bardzo szybko ubożejące społeczeństwo, malejącą wartość nabywczą pieniądza. Czy konsument postawiony w sytuacji, gdzie za dotychczasowe wynagrodzenie może nabyć znacznie mniej dóbr, nadal będzie zwracał uwagę na funkcjonalność i naturalność? Czy zacznie szukać tańszych zamienników? Czy istotnym kryterium będzie nadal czysta etykieta i opakowanie z ekologicznych komponentów? – postawiła pytania Joanna Kołodyńska.

– Na pewno część odbiorców nie zmieni swoich przekonań i przyzwyczajeń, ale należy spodziewać się różnych scenariuszy, również takich, że decydującym kryterium stanie się cena – dodaje Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania