Na rynek wchodzą alternatywy serów o właściwościach oryginału
– Wariant na bazie roślin, który pod względem smaku i tekstury odpowiada klasycznemu serowi, jest wielokrotnie trudniejszy do opracowania niż na przykład napoje owsiane lub inne produkty na bazie roślin. Jako doświadczeni eksperci w dziedzinie serów, jesteśmy właściwym partnerem, aby dostarczać następną generację roślinnych alternatyw sera. To wyraźnie wyróżnia nasz produkt na tle konkurencji i ma na celu optymalne zaspokojenie potrzeb klientów – mówi Ingo Müller, Dyrektor Generalny Grupy DMK.
– Grupa docelowa użytkownika, taka jak szefowie kuchni lub klienci przemysłowi, nie chce rezygnować z typowych właściwości, takich jak brązowienie i topnienie, oprócz aspektów smakowych alternatywy dla wegańskiego sera. Właśnie tam wchodzimy z naszym Velanderem – dodaje Dyrektor Generalny Grupy DMK.
Po tym, jak Grupa DMK w pierwszym kwartale 2022 r. wprowadziła na półki supermarketów w Niemczech wegańskie desery i wegański napój kakaowy pod marką Milram, nadszedł kolejny kamień milowy – twierdzi firma. W pierwszym kroku wegańska alternatywa sera będzie dostępna dla klientów przemysłowych od IV kwartału 2022 r.
– Chcemy oferować naszym klientom kompletną i zrównoważoną ofertę – mówi Ingo Müller. – Pomimo trudnych warunków na rynku spożywczym – tu słowem kluczowym jest „inflacja" – z naszą wegańską linią deserów odnieśliśmy sukces. Tutaj zdobywamy punkty wyjątkowym smakiem produktów. Teraz zaś wprowadziliśmy wegańską alternatywę sera o nazwie „Velander”.
Wegańska alternatywa sera z DMK oferuje klientom i konsumentom wyraźne korzyści w porównaniu z obecnymi standardami rynkowymi, w szczególności ze względu na różne receptury stosowania na zimno i na gorąco.
Nowy wegański produkt jest wytwarzany w największym zakładzie produkcji serów DMK w Edewecht w Dolnej Saksonii. Firma stworzyła dodatkową powierzchnię produkcyjną, w której każdego dnia na ser przetwarza się ponad 3 mln litrów mleka. „Velander” został opracowany przez ekspertów DMK w oparciu o wieloletnie doświadczenie w produkcji serów. Chociaż DMK dopiero zaczyna od roślinnej alternatywy sera, według firmy, nadal rozwija się w klasycznym samoobsługowym obszarze serów z marką Milram: tu sprzedaż w handlu detalicznym wzrosła ponad 5-krotnie od 2012 r. To know-how się opłaca. Wraz z „Velanderem” pojawił się produkt, który przekonuje nie tylko w badaniach rynku, ale także w opiniach klientów i konsumentów oraz wchodzi na rynek z rocznymi dwucyfrowymi stopami wzrostu.