1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Silny trend prozdrowotny i dążenie do oszczędzania kształtują rynek masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Niepokój może budzić ciągły wzrost cen oraz dwucyfrowa już inflacja– mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Wszelkie prognozy wskazują, że w najbliższym czasie sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Czy będzie to miało wpływ na zachowania konsumenckie? Trudno powiedzieć, ponieważ z jednej strony mamy silny trend prozdrowotny, konsumentów, którzy wybierają jak najmniej przetworzone produkty z prostym składem, z drugiej strony obserwujemy tendencję do ograniczania konsumpcji, zwłaszcza dóbr luksusowych, do oszczędzania, szukania tańszych zamienników. 

– Masło, jak doskonale wiadomo, jest źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach – przede wszystkim witaminy D oraz A. Wiele osób nie wyobraża sobie używania smarowideł i margaryn, nawet pomimo fortyfikowania tych produktów witaminami i innymi prozdrowotnymi składnikami. Smak masła jest niezastąpiony. Stąd niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszą się promocje, zwłaszcza w dużych sieciach i dyskontach – podkreśla nasza rozmówczyni.

– Mimo to Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podało, że ciągu 2021 r. cena masła konfekcjonowanego wzrosła o 54,8%. Masło, jako jeden z głównych produktów z podstawowego koszyka zakupowego, nie powinno być dobrem luksusowym, a właśnie podstawowym, szeroko dostępnym i w przystępnej cenie. Ostatni czas jednak dobitnie pokazał, jak szybko zmienia się nasza rzeczywistość. Począwszy od bardzo niewielkiego wzrostu produkcji mleka w Polsce, spadku produkcji mleka w UE, Australii i Nowej Zelandii, po rosnące koszty pozyskania surowca, produkcji, opakowań, dystrybucji – każdy z tych czynników ma wpływ na rentowność produkcji masła i innych produktów nabiałowych. Pozostaje mieć nadzieję na ustabilizowanie się sytuacji na rynku, zarówno geopolitycznej, jak i ekonomicznej – dodaje Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – W skład Grupy Polmlek wchodzą wyspecjalizowane zakłady o ogromnych kompetencjach w produkcji masła, miksów tłuszczowych i AMF. Nowoczesna masłownia pozwala na poprawę parametrów fizykochemicznych masła i wydłużenie przydatności do spożycia. Wysokowydajne linie i sprawna dystrybucja pozwoliły w 2021 r. na zwiększenie wolumenów średnio o ok 13% w stosunku do 2020, przy czym w okolicach Wielkanocy zanotowaliśmy pik sprzedażowy (niemal 40% więcej masła w stosunku do stycznia 2021 r.). Koniec ubiegłego roku i początek bieżącego nie przyniosły wielkich zmian w ilościach sprzedażowych.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania