
Śmietana 18% z Piątnicy cieszy się największą popularnością



– Śmietany to jedna z największych kategorii produktowych w ofercie Piątnicy, a jej stabilna pozycja na rynku potwierdza silne przywiązanie konsumentów do tej tradycyjnej kategorii nabiału – powiedziała Forum Mleczarskiemu Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu Piątnica (OSM). – Aż 68% gospodarstw domowych w Polsce kupuje śmietanę lub śmietankę pasteryzowaną z Piątnicy, co świadczy o jej ogromnej popularności. Mimo że rynek śmietany w Polsce jest już ukształtowany, wciąż zachodzą w nim interesujące zmiany. W ostatnim czasie widoczny jest wzrost sprzedaży tradycyjnych śmietan, co wynika z rosnącego zainteresowania konsumentów produktami o prostym składzie, bazującymi na tradycyjnych recepturach, bez zbędnych dodatków.
– Nasze śmietany dostępne są w różnych kanałach dystrybucji, obejmujących zarówno duże sieci handlowe, jak i mniejsze sklepy detaliczne w całym kraju. Produkty te cieszą się widocznym zainteresowaniem we wszystkich regionach Polski, co potwierdza ich uniwersalność w kuchni. Ewolucja opakowań i gramatur śmietan odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów. Najpopularniejsze formaty to 200 g oraz 400 g, ponieważ najlepiej sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Natomiast największą popularnością cieszy się śmietana 18% z Piątnicy, która jest jednym z najchętniej wybieranych produktów w Polsce. Charakteryzuje się gęstą, kremową konsystencją i delikatnym smakiem. Produkowana z najwyższej jakości mleka od lokalnych dostawców, doskonale nadaje się do tradycyjnych polskich potraw – zup, sosów, a także sałatek i dipów. Jej niezawodność oraz szeroka gama zastosowań sprawiają, że od lat cieszy się ogromnym zaufaniem konsumentów – podsumowała Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu Piątnica (OSM).

