1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): W okresie poprzedzającym Wigilię Polacy kupują nawet 70% więcej masła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– W polskiej kulturze istnieje silnie zakorzeniona tradycja spożywania masła, przede wszystkim ze względu na dużą produkcję i przetwórstwo mleka – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). W latach 90. z różnych względów bardzo popularna stała się margaryna, która zajmowała dużo miejsca na półkach sklepowych. Szybko jednak uległo to zmianie. Obecnie świadomość konsumentów, poparta wiedzą i badaniami środowisk naukowych i ekspertów żywieniowych powoduje, że coraz częściej wybór pada na masło. Jest to również wynik trendów, które skłaniają konsumentów do poszukiwań produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych.

– Zdrowe tłuszcze są niezbędne w naszej diecie – są także istotnym nośnikiem smaku. O tym doskonale wiedzą szefowie kuchni i cukiernicy, którzy szeroko wykorzystują masło w przygotowywaniu swoich dań i wypieków. Masło to naturalny produkt, powstający ze świeżej i wysokiej jakości śmietanki. Jest bogate w witaminy A i E oraz D i K. Coraz powszechniejsza wiedza na temat masła i jego łączenia z innymi produktami pozwala na przyswojenie i wydobycie tego co np. w warzywach najwartościowsze, dlatego masło to stały dodatek nie tylko do śniadań i kolacji, ale również do dań obiadowych – wskazuje Małgorzata Cebelińska.

– Polacy regularnie sięgają po masło oraz miksy do szybkiego smarowania z dużą zawartością masła. Odpowiadając na oczekiwania konsumentów Mlekpol (SM) wprowadził na rynek także mix masła Łaciatego w wersji naturalnej oraz z dodatkiem soli, w nowoczesnych i wygodnych do przechowywania opakowaniach. Produkt ten spotkał się z dużym zainteresowaniem ze względu na smak i strukturę umożliwiającą łatwe smarowanie. Polacy mają przede wszystkim zaufanie do rodzimych produktów znanych marek, dlatego chętnie po nie sięgają – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM).

– Zawsze w okresie świąt zauważamy znaczący wzrost popytu na masło. Tegoroczne Boże Narodzenie, ze względu na pandemię, będziemy obchodzić inaczej niż dotychczas. Spędzimy je w domach, jedynie w gronie najbliższych, dlatego więcej czasu poświęcimy na rodzinne gotowanie. W okresie poprzedzającym Wigilię klienci kupują nawet o 70% więcej masła, w porównaniu do zwykłego okresu. Do przygotowywania tradycyjnych polskich potraw dla całej rodziny najlepiej sprawdza się masło typu ekstra. Wyróżnikiem masła ekstra Łaciate jest zawartość tłuszczu 83%, co wpływa na jego unikalny i niepowtarzalny, śmietankowy smak. Trend, który jest mocno zauważalny w okołoświątecznym okresie to produkty sprzedawane w większych porcjach. Nasi odbiorcy mają do wyboru tradycyjne masło Łaciate 200 g oraz popularny kształt osełki 300 i 500 g, które przed świętami zawsze są chętnie wybierane – dodaje nasza rozmówczyni.

Ostatnie wiadomości o firmie