Produkty wysokobiałkowe: Czas na proteiny

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2017 (83)

Przekaz marketingowy

Mlekovita: linia Super Body Active mleczne napoje proteinowe w kartonikach – powstała w wyniku badań prowadzonych nad mlekiem i jego składnikami w Centrum Badań i Rozwoju Grupy Mlekovita. Napój produkowany jest z mleka krowiego poddawanego specjalnej obróbce w celu zwiększenia zawartości naturalnego białka oraz obniżenia aż o 80% zawartości laktozy. Produkt nie zawiera glutenu. Super Body Active to pierwszy w Polsce mleczny napój o wysokiej zawartości białka, stanowiący dopracowane połączenie węglowodanów i białka dla wszystkich osób prowadzących aktywny tryb życia, lubiących aktywność na świeżym powietrzu i na siłowni lub w klubie fitness. Jest bogaty w naturalne białko oraz wapń, przyczynia się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej oraz zdrowych kości i zębów. Stanowi źródło witaminy B2, która pomaga: w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, w utrzymaniu prawidłowego widzenia i zachowaniu zdrowej skóry. Substancję słodzącą stanowią glikozydy stewiolowe. Produkt jest oferowany w porcji 350 g, która zawiera 20 g białka oraz 1% tłuszczu. Produkt wyporcjowano w wygodnej formie gotowej do spożycia (ready-to-drink) oraz dostępności w kartoniku z szeroką zakrętką (w formacie on-the-go). Napój jest wszechstronny. Można z niego skorzystać w każdym miejscu i o każdej porze: w pracy, podróży, szkole i na siłowni; przed, w trakcie lub po wysiłku fizycznym. Produkty występują w trzech smakach: truskawkowym, bananowym oraz czekoladowym.

Arla Foods: linia Protein wpisuje się w kategorię produktów wygodnych i funkcjonalnych skierowanych do osób ćwiczących i aktywnych fizycznie. W ramach linii Arla Protein znajdziemy mleczne szejki w butelkach 225 g, gęste serki w 200 g kubeczkach do jedzenia łyżeczka (dołączona do opakowania) oraz jogurty w saszetkach z zakrętką.

Serki Arla Protein to twarożki, które charakteryzują się naturalnymi składnikami oraz niską zawartością tłuszczu. Każdy kubeczek serka Arla Protein zawiera 20 g białka. Serki są polecane jako wygodna poranna przekąska/śniadanie przed poranną porcją gimnastyki i joggingu. W strukturze są bardzo gęste. Serek dostępny jest w dwóch smakach: naturalnym oraz marakuja i papaja.

Bakoma: linie Pro Women, Pro Men oraz Benefit Sport to kontynuacja konceptu produktów dedykowanych wyłącznie mężczyznom – 7 Zbóż Men. Linia Pro Men to jogurty występujące w butelkach (do picia) oraz w kubeczkach (do jedzenia łyżeczką). Dzięki zastosowaniu wyselekcjonowanych frakcji białkowych uzyskano wysoki poziom białka: 8% w wyrobie gotowym. W butelkach 230 g znajdziemy jogurt naturalny i smakowy o smaku truskawkowym, mango i owoców leśnych. Bakoma produkuje także jogurty w 200 g kubeczkach, o smaku truskawkowym, gruszkowym i morelowym.

Niejako rozszerzeniem konceptu linii skierowanej do mężczyzn jest linia Pro Women. Na razie firma oferuje cztery produkty wysokobiałkowe w smukłych butelkach 230 g, o smakach: truskawka-żurawina, mango-marakuja, ananas-kokos oraz śliwka suszona.

Zupełnie inną koncepcyjnie linią produktową jest seria trzech produktów funkcjonalnych skierowanych do osób uprawiających amatorsko sport: Benefit Sport. Są to produkty butelkowane odznaczające się wysoką zawartością białka oraz wzbogacone w 12 witamin, 7 składników mineralnych słodzone sukralozą. Produkty sprzedawane są w butelkach 250 g, o smakach czekoladowym, bananowym oraz truskawkowym.

Maluta Jogurt+ to produkt ze spółdzielni Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) łączy w sobie kilka obecnie występujących trendów w żywności. Produkt Jogurt+ wpisuje się w konwencję produktów naturalnych bez dodatku cukru, wykazuje się także dodatkowymi benefitami, jakimi są wysoka zawartość białka oraz zerowa zawartość tłuszczu.

Przyszłość produktów wysokobiałkowych

Mimo plusów i minusów koncepcji diety wysokobiałkowej należy się spodziewać, że rynek tego typu produktów wpisujących się w zasady tej diety będzie rósł. Produkty te stanowią ciekawą alternatywę dla klasycznych produktów mleczarskich, a wzbogacone w różne dodatki funkcjonalne (wapń, witaminy) mogą na stałe wpisać się w menu osób szczególnie przykładających wagę do aktywności fizycznej i regularnie uprawiających sport. Produkty te są postrzegane jako bardzo nowoczesne, zarówno w swojej treści jakościowej jak i wizerunkowej. Skierowane są do osób młodych, aktywnych, swoistych trendsetterów w swoim środowisku. Umieszczane na ich opakowaniach przekazy marketingowe upewniają odbiorców, że trzymają w ręku produkty specjalnie sprofilowane pod ich potrzeby żywieniowe i styl życia.

Strona 5 z 5