Twarogi: Innowacje w świecie tradycji
Ciekawy produkt
Najwyższej jakości litewski twaróg jest już dostępny na polskim rynku. W jego produkcji nie są stosowane żadne dodatki ani konserwanty. Jest wyjątkowo smaczny, gdyż nie został przetarty, ma naturalną konsystencję. Zwraca uwagę wygodne zamknięcie „otwórz/zamknij”, które chroni przed wysychaniem, wchłanianiem obcych zapachów i pojawieniem się bakterii. Dzięki temu produkt przez cały czas zachowuje świeżość.
Doskonale smakuje bez dodatków, a także w połączeniu z owocami, zbożami lub innymi nasionami. Idealny do przygotowania naleśników, ciast, zapiekanek lub kremów.
Dostępny w dwóch wersjach: chudy 0,5% oraz 9%.
Producent: Pieno žvaigždės.
Importer: Nickal.
Pergaminowa rewolucja
Zmiany, jakie zaszły na rynku opakowaniowym od czasu przechowywania twarogu wyłącznie w pergaminie, śmiało można nazwać mianem rewolucji. Nie mówiąc już o zmianach w samej palecie produktów, która dziś jest dużo szersza i dawno przekroczyła podstawowy podział na twarogi tłusty, półtłusty i chudy.
Najbardziej zbliżone do dawnych są twarogi nadal pakowane w podobny sposób – w pergamin lub folię – to te prasowane, w kształcie kostki. Dostępne w ofercie większości producentów.
Nie tak daleko od nich plasują się te w formie klinków, jednak tylko pod względem kształtu – zbliżony do trójkąta wygląd przywołuje skojarzenia z tradycyjną babciną kuchnią. Od tych babcinych różnią się jednak zdecydowanie – opakowanie pozwala dłużej zachować świeżość twarogu i czystą lodówkę – plastik nie przepuszcza „soków” jak pergamin. Ponadto wyposażone zostały w praktyczną funkcję „otwórz-zamknij”, która zabezpiecza ser przed wysychaniem. Twarogi w takiej formie dostarcza na rynek wielu producentów. Ze względu na ogromną liczbę dostawców twarogów pokazujemy tylko wybrane, ciekawe propozycje produktowe.
Grupa Mlekovita posiada szczególnie szeroką ofertę obejmującą twarogi sernikowe Hanusi i Mleczna Impresja, serki twarogowe w plastrach (marka Deliser) oraz nowość: twarogi sypkie (chudy, półtłusty i tłusty) bez sztucznych dodatków w torebkach z opcją wielokrotnego otwierania i zamykania. To pierwsze takie rozwiązanie produktowe jakie pojawiło się na półkach i które niesie nowy ładunek innowacyjności w tym segmencie.
Opakowania są środkiem zwiększenia sprzedaży i powinny się wyróżniać na tle innych, zaś sposób prezentacji produktu – wzbudzać zaufanie kupujących. Jednym z kryteriów oceny rynkowej wartości opakowania jest estetyka. W handlu zagranicznym oraz w obrocie krajowym coraz częściej docenia się funkcjonalność oraz estetyczny wygląd opakowania. Szczególnie za granicą podkreśla się dbałość o prostotę i czytelność znaku graficznego, który jest reklamą firmy.
dr inż. Tadeusz Cąderek, Opakowania a marketing
Innym innowacyjnym produktem jest twaróg bez laktozy w klinku, który poszerza dotychczasową ofertę produktów bezlaktozowych (sery i mleko) oraz nowość serek wiejski marki Mlekovita Twaróg klinek bez laktozy jest doskonały zarówno na codzienne kanapki, do tradycyjnych pierogów, naleśników, jak również do smakowitych ciast i deserów.
Klasyczne propozycje marki Mlekovita w tym segmencie to Twarogi Wiejskie: chudy 0%, półtłusty 3,5%, tłusty 8% 200 g oraz półtłusty krajanka 4% tłuszczu, 400-600 g. Do oferty dołączyły ostatnio twarogi stałowagowe 500 g i 1 kg.
Ważnym dopełnieniem oferty marki Mlekovita w obszarze twarogów jest klinek 230 g wytworzony w nowatorskiej technologii na innowacyjnej linii produkcyjnej i o nowoczesnej szacie graficznej. Do wyboru są klinki: chudy, półtłusty i tłusty.