Twarogi: Od klasyki do funkcjonalności

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 4/2012 (53)

Urszula Mróz

Dyrektor Działu Zakupów w EKO Holding

Rynek twarogów zmienia się bardzo dynamicznie, tak jak zmienia się polskie mleczarstwo. Jest to duży rynek, chociażby ze względu na nasze tradycje, np. sernik wypiekany w domu, właściwie na każde święta i rozmaite okazje. Twaróg jest doskonały nie tylko jako produkt do bezpośredniego spożycia, ale również jako baza do różnego rodzaju past, zwłaszcza w sezonie nowalijkowym. Asortyment kilka lat temu, to głównie twaróg pakowany najpierw w pergamin. Później, aby wydłużyć termin przydatności do spożycia, pojawiły się twarogi pakowane w folię. Obecnie dostępny jest głównie asortyment o zmiennej wadze w mniejszych lub większych kawałkach. Ich wielkość może być uzależniona od sezonu lub stała – najczęściej są to produkty o wadze 250 g lub 200 g, aby pokazać lepszą cenę jednostkową. Na uwagę zasługuje również bardzo istotny produkt, jakim jest twaróg już zmielony, w wiaderku 1 kg – produkt, który rekordowe wzrosty sprzedaży notuje w okresach przedświątecznych.

Ciekawy produkt

Dr. Oetker jako specjalista w pieczeniu oferuje Twaróg Aksamitny, który nie wymaga mielenia, bez dodatku żadnych ulepszaczy i zagęstników. Jednolita, gładka konsystencja i naturalny, kwaskowy smak Twarogu Aksamitnego Dr. Oetkera sprawiają, że najpopularniejsze polskie ciasto – sernik będzie puszysty i delikatny. Najwyższa jakość Twarogu Aksamitnego Dr. Oetkera doceniana jest szczególnie w okresach bożonarodzeniowym i wielkanocnym, kiedy konsumenci zwracają większą uwagę na jakość produktów do pieczenia.

Twaróg Aksamitny Dr. Oetkera dostępny jest w dwóch formatach: wiaderku 1 kg – porcji odpowiedniej na duży sernik oraz kubku 450 g do mniejszych wypieków, serników na zimno oraz innych dań na bazie twarogu, np. naleśników.

O popularności Twarogu Aksamitnego Dr. Oetkera świadczy też wybór konsumentów. Twaróg Aksamitny Dr. Oetkera drugi rok z rzędu nagrodzony został tytułem „Dobry Produkt” – Nagrodą Konsumentów w Ogólnopolskim Badaniu Postaw i Preferencji Konsumenckich. Patronat i merytoryczną opiekę nad badaniem objął Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.

Twaróg Aksamitny Dr. Oetkera ma silną pozycję na rynku twarogów do pieczenia. Znajduje się wśród trzech top producentów w tej kategorii /dane rynkowe Nielsen MAT AM 12/Dr. Oetker posiada również ofertę skierowaną do gastronomii i cateringu – twaróg tłusty, półtłusty i chudy w opakowaniach 5, 10 kg.



Strona 6 z 6