Euro 2012: Euro 2012 na półce

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2012 (52)

Lactima z myślą o nadchodzących Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej przygotowała limitowaną serię serów topionych w krążkach. Produkty szatą graficzną nawiązują do barw gospodarzy mistrzostw – reprezentacji Polski i Ukrainy. Dodatkowym elementem wyróżniającym są kompozycje smaków. W produkcie nawiązującym do reprezentacji Polski znajdują się cztery porcje sera topionego o smaku Cheddara i 4 porcje sera topionego z szynką. W drugim krążku, „ukraińskim”, są to natomiast 4 porcje sera topionego z ziołami i 4 porcje sera topionego o smaku śmietankowym.

Euro 2012 wytwarza pewną modę na zakup produktów nawiązujących do tej imprezy. Zdaniem Marka Maciejewskiego, Kierownika Działu Sprzedaży w Sertop, Polacy odbierają Euro jako szczególny czas narodowego święta. Jako że równie popularną jak kostki 100 g są również sery topione w krążkach 140 g, firma Sertop wypuściła na rynek serię limitowaną swoich flagowych produktów. Gool Mix z wizerunkiem piłki w siatce zawiera sery, tj.: gouda wędzona, szynka, kolorowy pieprz, zioła z czosnkiem.

Do walki o klienta przystąpiła także Mleczarnia Turek. Pod hasłem „Turek trafia do siatki” producent serków Turek Brie, Turek Camembert, Turek Puszysty i Turek Świeży organizował loterię promocyjną, w której nagrodą główną był samochód osobowy marki Hyundai iX20. Portfolio produktów marki Turek zostało specjalnie oznaczone, co podkreślało ich wyeksponowanie na półce.

Gdyby jednak sery żółte, pleśniowe lub topione były niewystarczające do zaspokojenia głodu to firma Henryk Kania zaproponował EuroPaczkę, w której znajdziemy 3 rodzaje mięsnych snacków, a Graal i Mispol proponowały wygłodniałym kibicom specjalnie wystylizowane konserwy: Turystyczną Konserwę Kibica oraz Konserwę Kibica Przysmak. Propozycje na męskie żarcie – przyciągały wzrok biało-czerwoną szatą oraz zagrzewały zarówno do kibicowania jak i kupowania. „Najlepiej smakuje, gdy się kibicuje!” – głosi hasło reklamowe jednego z producentów.

Oczywiście największa oferta produktowa znajduje się na półkach z przekąskami i słodyczami. Narodowym sponsorem została firma Wedel. Marka Wedel przygotowała specjalną ofertę produktów limitowanych, do których należą m.in. Czekoladowe Figurki Slavko i Sławka; Ptasie Mleczko w opakowaniu w kształcie stadionu oraz Ptasie Mleczko z biało-czerwonymi piankami; Torcik Wedlowski w opakowaniu w kształcie piłki nożnej; Baryłki Football-praliny w kształcie piłek; Pawełek oficjalny baton UEFA EURO 2012; Chrupki Kibica – nowa, doskonała przekąska oraz czekolady.

Firma Ferrero specjalnie z okazji piłkarskiej gorączki wyedytowała specjalną wersję cukierków Tic Tac. Biało-czerwona edycja miała oddać klimat wielkich sportowych wydarzeń. Dodatkowo Tic Tac, specjalnie dla kibiców zorganizował wielką loterię, w której do zdobycia było aż 40000 biało-czerwonych nagród! W ofercie Ferrero są także marki Ferrero, tj. Kinder, Nutella, Duplo. Do wygrania – 300 par rękawic, 200 bramek, 2500 plecaków, 4000 piłek oraz 2000 czapek z daszkem – wszystko z podpisami Jerzego Dudka.

Od firmy Haribo w połowie marca z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 na rynek trafiła limitowana seria produktów Haribo i Maoam. W ofercie mali i duzi kibice znaleźli Football Mix – żelki o kształtach: piłek futbolówek, butów korków, koszulek, a nawet mistrzowskich pucharów. Drugą propozycją były biało-czerwone Football Misie nawiązujące do narodowych barw reprezentacji Polski na Euro 2012. Kolejnymi propozycjami były Gumy Maoam – Euro Kracher białe i czerwone gumy o oryginalnych smakach cytryny i czarnej porzeczki oraz MaoMix – mieszanka kostek i pasków Maoam oraz musujących kamyczków Maoam Pinballs. Dodatkowo, osoby które zdecydowały się na zakup promocyjnych opakowań żelków lub gum, wzięły udział w konkursie „Kibicuj i wygrywaj z Haribo”!



Strona 5 z 6