Twarogi innowacyjne i twarożki: Innowacja służy zdrowiu

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)

W epoce rosnących cen nabiału uwagę klientów przykuwa zmieniona marka Mlekovitka. Dobra jakość i niska cena to walory produktów z Wysokiego Mazowieckiego. Mleczarnia Mlekovita (GK) proponuje Mlekovitkę naturalną, z ziołami i ze szczypiorkiem 125 g. Po liftingu opakowania, jakie miało miejsce rok temu, nowy produkt zyskuje na atrakcyjności, co w zestawieniu z korzystną ceną i nader dobrą dystrybucją ma decydujące znaczenie dla powodzenia produktu.

Bardzo udanym produktem jest również Hej! Twarożek kanapkowy z przyprawami i ze szczypiorkiem 125 g oraz naturalny 125 g i 180 g wytwarzany przez Radomsko (OSM).

Mleczarnia Włoszczowa (OSM) to producent znanych serów i twarogów, ale w segmencie twarożków do smarowania, oferuje Serek do Chleba – w wersjach śmietankowy, z ziołami, ze szczypiorkiem, z czosnkiem, z ogórkiem i koperkiem, z papryką, z chrzanem – ceniony za wspaniały smak świeżego serka śmietankowego z warzywnymi dodatkami. Jak podkreśla producent: siedem smaków serka – na każdy dzień tygodnia. Serek do Chleba dedykowany jest do kanapek, krakersów i przystawek.

Wielkopolska mleczarnia Top-Tomyśl (OSM) ma do zaproponowania Twarożek z przyprawami Do Chleba Wiosna, Twarożek z przyprawami Czosnek, Twarożek z przyprawami Pomidor, dalej opcje smakowe Chrzan, Papryka i Natura.

Na uwagę zasługuje linia Bieluch mleczarni Bieluch (SM), która na polskim rynku należy do najbardziej rozbudowanych. Marka Bieluch proponuje serek naturalny, z czosnkiem, papryką i pieprzem, z warzywami, ze szczypiorkiem, z ziołami oraz wersje słodkie.

Jana (ŚSM) oferuje Kanapkowy Smaczek z czosnkiem i bazylią, ze szczypiorkiem i papryką. Produkt stanowi konkurencję dla twarożków, ze względu na cenę, a jego dystrybucja obejmuje Wielkopolskę i Mazowsze. Produkt w tej grupie posiada również Lactima w postaci Cremetty. Walorem produktu jest poręczne, łatwo otwieralne pudełko.

Funkcjonalny akcent

Segment twarożków bazuje na wizerunku produktu świeżego, z dodatkiem świeżych warzyw lub ewentualnie – choć rzadko – owoców. Firma Bunge, potentat segmentu margaryn, dość nieśmiało poczyna sobie na półce z twarożkami, co wynika z braku doświadczenia, a i być może wiedzy o specyfice zachowania konsumentów na tym właśnie polu. Twarożek do smarowania pieczywa Benecol dostępny jest o smakach naturalnym i ziołowym i zawiera stanole, coraz bardziej pożądany przez klientów dodatek w margarynach, jogurtach i kremach. W opinii przedstawicieli Bunge już trzy kromki pieczywa z Benecolem dziennie wpływają na obniżenie poziomu złego cholesterolu o 10-15%. Kremy Benecol są dodatkowo wzbogacone w wit. A i D3.

Atrakcyjność Benecolu bazuje na z wiedzy o oszukiwaniu organizmu człowieka, a dokładnie mechanizmu odpowiedzialnego za wchłanianie cholesterolu. W procesie wchłaniania cząsteczki cholesterolu nie są absorbowane, gdyż w ich miejsce organizm wybiera właśnie stanole. Do tego dochodzi świadomość konsumenta, że rozsmarowując krem na pieczywie otrzymuje dwa w jednym: smarowidło i twarożek, wzbogacony w cenne składniki i witaminy. Do jego produkcji użyto zaś odtłuszczonego twarogu o puszystej konsystencji.



Strona 9 z 9