Jogurty z kawałkami owoców: Owoce czynią sukces

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 1/2011 (44)

Jogurtowy dynamit

Polacy mają słabość do jogurtów, a dane agencji Nielsen dla tej ogromnej kategorii można uznać wręcz za entuzjastyczne. W badanym okresie (XII 2009-XI 2010) nastąpiła eksplozja popytu zarówno po stronie wolumenu (wzrost o 13,8%) jak i wartości (wzrost o 12,6%). Waga kategorii i skala wzrostu pokazują potencjał kategorii jogurtów. Dla handlowców to sygnał, że jeszcze bardzo wiele w tej kategorii może się wydarzyć. Co warte zauważenia obie kategorie: jogurty łyżeczkowe i pitne są tak samo silne.



Segment jogurtów łyżeczkowych, do których zalicza się jogurty z kawałkami owoców, wzrósł o 13,6%, a segment jogurtów łyżeczkowych z owocami (co stanowi uszczegółowienie wcześniejszych danych) wzrósł o 4%. Warto zwrócić uwagę, że jogurty z owocami są w tej grupie zdecydowanym liderem (66% w grupie jogurtów łyżeczkowych). Segment ten nieco osłabł (relatywnie) w porównaniu do innych mniejszych segmentów, które rosły szybciej (zwłaszcza jogurty typu bałkańskiego). Niemniej karty wciąż na rynku rozdają: Zott, Danone i Bakoma. Co ciekawe pozostali gracze nadal zajmują 43%, co oznacza, że dominacja tych trzech firm wciąż nie jest procesem zakończonym i mogą one za pomocą sprawdzonego marketingu zwiększać udziały rynkowe. Mimo to widać, że inni uczestnicy rynku już odbijają się od dna, a takie marki jak Milko, Polskie nie są skazane na bycie statystami obok wielkich i bogatych koncernów.



Strona 3 z 3