Tłuszcze do smarowania: Masło zmienia szaty

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)

Kruszwica (ZT) ma twardszy orzech do zgryzienia. Wiele lat skupiona na walce o dominację na rynku olejów zrezygnowała w istocie z aktywnej rywalizacji na rynku tłuszczów do smarowania. Przejęcie ZPT Warszawa było kluczowe, aby móc myśleć o stanięciu w szranki z firmą Unilever. Ale to jeszcze daleko przed nami, takie marki jak Rama i Flora mają utrwaloną renomę. Niemniej i one będą musiały stanąć do konfrontacji z markami koncernu Bunge: Benecolem, Masłem Roślinnym MR lub Smakowitą. Handel może już zacierać ręce; konfrontacja na pewno przyniesie duże zyski dystrybutorom i konsumentom. Na razie trwają korekty ofert i czyszczenie asortymentu według nowych strategii. Trwa zmiana opakowań. Niejeden lojalny konsument znajdzie swą ulubioną margarynę w innym opakowaniu. Jak mówi Tommy Jensen, Wiceprezes Bunge Europe na Europę Centralną i Północną przejęcia przyspieszą starania firmy w zakresie tworzenia oferty produktowej o znacznym potencjale rozwoju, aby jeszcze efektywniej zaspokajać potrzeby naszych klientów i konsumentów.

Najlepiej rotujące marki margaryn i miksów na półce sklepu:
  • Delma (Unilever)
  • Rama (Unilever)
  • Smakowita (Kruszwica ZT)
  • Śniadaniowa (Bielmar ZT)
  • Masło Roślinne (Kruszwica ZT)
  • Pyszny Duet (Raisio Polska Foods)
  • Roślinna (Bielmar ZT)
  • Miss Kromeczki (Bielmar ZT)
  • Masmix (Raisio Polska Foods)
  • Manuel (Kruszwica ZT).


Strona 4 z 4