Innowacje: ESL staje się trendy

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)

Inicjatorzy z wizją

Na polskim rynku na razie znane są cztery marki mleka produkowanego z zastosowaniem technologii ESL. Należą do nich Milandia (Ostrołęka (SML), Ale! Mleko (Radomsko OSM) Mleko Zimne (Robico ZUH) oraz Łowickie (Łowicz OSM).

Marka Milandia została wprowadzona na polski rynek w sierpniu 2006 roku przez firm´ Ostrołęka (SML). Mleko Milandia, dzięki zastosowanej technologii ESL zachowuje wszystkie witaminy i mikroelementy oraz naturalny smak. Mimo iż ma ono 21-dniowy okres przydatności do spożycia to należy przechowywać je w lodówce lub w pomieszczeniu o temp. do 80C. Mleko marki Milandia należy do kategorii mleka premium, przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej dla handlu i konsumentów ceny. Pakowane jest w bardzo wygodną butelkę kartonową Tetra Top, z poręcznym, estetycznym i innowacyjnym otwarciem. Mleko marki Milandia dostępne jest w trzech wariantach (1,5%, 2% i 3,2%) zawartości tłuszczu.


Mliandia reklamowana jest jako produkt z ekologicznie czystych regionów – zawsze Zielonych Płuc Polski. Milandia wykorzystała po raz pierwszy kampanię reklamową w 2007 roku pod hasłem „Milandia! Tak smakuje mleko”. Pod takim tytułem emitowano 30-sekundowe spoty w stacjach telewizyjnych TVP, Polsat, TVN, TVN24. Celem kampanii było dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców, a w konsekwencji zainteresowanie nową marką. Podczas kampanii wykorzystano wizerunki bliźniaków z programu „Duże Dzieci” co pozwoliło w humorystyczny sposób ukazać zalety produktu. Kolejna kampania ruszyła 1 października 2008 roku pod hasłem „Tak smakuje mleko!”. Akcja obejmowała m.in. billboardy, tramwaje i stacje radiowe: Eska, WaWa, PIN i Złote Przeboje. Była prowadzona na terenie Warszawy. Akcja pod hasłem „Tak smakuje mleko!” podkreślała jego naturalny, łagodny smak i zapach, kierując swój przekaz do kobiet mających rodziny, dbających o dobrze zbilansowaną dietę.

Mleczarnia Ostrołęka (SML) ściśle współpracuje z handlem prowadząc wiele działań promocyjnych i lojalnościowych. Jednym z ciekawszych był proces wsparty poprzez akcję promocyjną pod hasłem „Zbijaj kokosy z Milandią” skierowaną do dystrybutorów hurtowych i detalicznych. Do wygrania była wycieczka na Mauritius (!) oraz nagrody pieniężne.

Kolejnym rodzajem mleka ESL z zastosowaniem mikrofiltracji jest Zimne Mleko CzysteFiltrowane produkowane przez Robico (ZUH). Zimne Mleko to pierwsze w Polsce mleko w szklanej butelce. Inną marką mleka filtrowanego jest te˝ Ale!

Mleko z portfolio Radomsko (OSM). Ale! Mleko sprzedawane jest z 14-dniowym okresem świeżości. Działania reklamowe prowadzone były pod wspólnym hasłem: „Ale! mleko – ale świeże”. Kampania Ale! Mleka obejmowała TV, outdoor i prasę handlową. Adresatem kampanii były kobiety mieszkające w miastach, kupujące mleko dla siebie i swoich rodzin. Spółdzielnią mleczarską, która zdecydowała się na produkcję mleka ESL jest Łowicz (OSM), który wprowadził na rynek linie mleka pod marką Łowickie Świeże Mleko. W portfolio znajduje się równie˝ mleko pod marką Opti Fresh.

Strona 3 z 5