Sealed Air: Pakowanie żywności to temat do ponownego przemyślenia

artykuł sponsorowany

Daniel Oleś, Sales Manager w Sealed Air


Zrównoważony rozwój nadal jest priorytetem dla kupujących. Raport PwC z lipca 2020 r. pokazuje, że 43% konsumentów na świecie oczekuje, że przedsiębiorstwa będą odpowiedzialne za swój wpływ na środowisko. Ostatnio te oczekiwania znacząco wzrosły, co ma związek ze zmianą zwyczajów zakupowych i konsumpcyjnych. Konsumenci przystosowują się do kupowania przez internet i więcej uwagi poświęcają temu jak pakowana, transportowana i zabezpieczana jest żywność, która trafia na ich stoły.

Rozwijający się trend zrównoważonego rozwoju i związane z nim zachowania zakupowe w coraz większym stopniu zachęcają producentów żywności i handel do przeanalizowania sposobów ich działania. Rośnie potrzeba lepszego dostosowania produktów do wymagań klientów, a co za tym idzie wyboru materiałów do pakowania. Firmy chętnie przechodzą z opakowań „plastikowych” na „bardziej ekologiczne”, co ma dowodzić ich odpowiedzialności i inwestycji w obszarze środowiskowym.

sealed air
© sealed air

W przypadku świeżej żywności, takiej jak ryby, mięso czy nabiał, takie decyzje mogą przynieść wręcz odwrotny skutek. Zastosowanie opakowania uważanego za bardziej przyjazne dla środowiska prowadzi do zmniejszonej ochrony pakowanego produktu. W konsekwencji dochodzi do szybszego psucia się żywności, co może stanowić zagrożenie dla zdrowia konsumentów, a na pewno przyczynia się do zwiększonego marnowania żywności.

Bez prawidłowego rozpoznania wszystkich argumentów za i przeciw wynikających ze stosowania opakowań plastikowych, firmy mogą podjąć niewłaściwe decyzje podczas procesu zmiany opakowań. Wybór rodzaju opakowania należałoby zacząć od wyjścia poza stereotypowe, negatywne myślenie o plastiku, co pomoże znaleźć optymalne rozwiązanie, zarówno dla producenta, jak i dla środowiska.

https://sealedair.com.pl/pl/opakowania-chronia-zywnosc

Powiązane artykuły