1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Single to zróżnicowana grupa konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Biorąc pod uwagę różnorodność grupy konsumentów prowadzącej jednoosobowe gospodarstwa domowe, trudno jest zdefiniować jednoznacznie, jakie produkty mogłyby być przeznaczone dla singli – powiedziała Forum Mleczarskiemu Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Są to osoby w różnym wieku, różnej płci, pochodzące z różnych środowisk i mające często skrajnie odmienne potrzeby, mieszkające w miastach i wsi każdej wielkości. Jest jednak kilka cech, które pozwalają na stworzenie uniwersalnej oferty dla osób żyjących w pojedynkę.

– I tak na przykład wielkość opakowania ma kolosalne znaczenie. Produkty w mniejszych porcjach można szybko zużyć i zapobiec marnowaniu żywności. Opakowania powinny mieć również funkcję wielokrotnego otwierania i zamykania oraz wyróżniać się ergonomicznym kształtem, co ułatwi przechowywanie produktu i wydłuży jego świeżość. Ważnymi cechami są też wygoda i szybkość przygotowywania, niekoniecznie tylko w przypadku dań gotowych czy półproduktów, ale również nabiału – podkreśliła Joanna Kołodyńska.

– W ofercie Grupy Polmlek możemy znaleźć śmietanki w małych kartonikach o pojemności 250 ml z wygodną zakrętką, idealne dla jednoosobowych gospodarstw domowych. To produkt o wielu zastosowaniach, co również warto podkreślić – sprawdza się jako dodatek do zup i sosów, do deserów i kawy. Wygodnym produktem są plastrowane sery Antek, Boryna i Jagna o gramaturze 130 g – to idealna porcja sera na kilka kanapek czy jako dodatek do dania na ciepło. Jogurty z topperami to gotowa przekąska na drugie śniadanie. Pyszny jogurt, owoce i porcja pysznego musli – wystarczy wymieszać. Dołączona łyżeczka ułatwia sprawę. Jogurt z owsianką to kolejna propozycja śniadania – gotowa porcja na początek dnia. Serki wiejskie również doskonale sprawdzą się w tej kategorii, a także jogurty proteinowe (z dużą porcją białka w każdym kubeczku), napoje Breakfast z dodatkiem płatków owsianych, mleka i z mnóstwem owoców oraz – zgodnie z trendem „healthy indulgence” – naturalne jogurty ze zbożowymi kulkami w czekoladzie. Tutaj chciałabym mocno podkreślić, że ten trend dominuje właśnie wśród singli, zwłaszcza w grupie wiekowej 25–45 lat. Osoby świadomie dbające o dietę i zdrowie wybierają zdrowe produkty, nawet jeśli mają być przyjemną odskocznią od ścisłej diety – dodała nasza rozmówczyni.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania