1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Konsumenci stawiają na sprawdzone marki śmietan

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Śmietany od Mlekpolu stanowią idealne dopełnienie zup, sosów i sałatek, a także bazę dipów i deserów. Konsumenci doceniają ich uniwersalność, gęstą konsystencję oraz niepowtarzalny aromat – powiedział Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – I to właśnie w tym kierunku ewoluuje współczesny rynek śmietan – kupujący stawiają bowiem przede wszystkim na znane, sprawdzone marki, które są gwarantem smaku oraz naturalności. 

– Wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa dotyczącej zdrowego odżywiania konsumentom coraz bardziej zależy na produktach, co do których mają pewność, że powstają w polskich zakładach, z polskiego surowca i najwyższej jakości składników – dodał nasz rozmówca.

– Portfolio śmietan Mlekpolu tworzą produkty w dwóch wariantach tłuszczowych – 12 i 18% – pod markami: Łaciata, Mazurski Smak, Rolmlecz, Somlek oraz Jogo. Wszystkie wyróżniają się tradycyjnym smakiem oraz najwyższą jakością. Produkowane są wyłącznie z krajowego mleka, a większość z nich zawiera jedynie dwa składniki: śmietankę oraz żywe kultury bakterii. 

– Aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania krajowych konsumentów, w tym roku zdecydowaliśmy się na refreshing opakowań śmietany Łaciatej, w ślad za czym wystartowaliśmy z szeroko zakrojoną kampanią marketingową promującą te produkty. Co się zmieniło? Przede wszystkim zastosowano bardziej wyraziste kolory odnoszące się do wariantów tłuszczowych Łaciatej (pomarańczowy – 18%, niebieski – 12%) oraz zamieszczono wyraźniejszą informację na temat kategorii, przeznaczenia produktu i jego prostego składu. Dodatkowo na wieczku pojawił się motyw kreatywny z łyżką. W kampanii „Śmietana na 100%. Procentuje pysznościami” podkreślamy mnogość możliwości jej zastosowania, o której (dzięki specjalnie przygotowanemu Menu Łaciatej) przekonuje konsumentów Beata Śniechowska, szefowa kuchni i zwyciężczyni 2. edycji programu MasterChef Polska – wskazał Piotr Jankowski.

– Pomimo że śmietana jest produktem tradycyjnym, to także i w tej kategorii można liczyć na nowości. Doskonałym przykładem są dipy śmietanowe typu crème fraîche od Mlekpolu, czyli lekko ukwaszona śmietana z dodatkami smakowymi: pomidorami, papryką i chili, z karmelizowaną cebulką i cheddarem oraz z czosnkiem i ziołami. To proste w użyciu, niezwykle smaczne produkty, które można traktować jako dodatek do warzyw, dań z grilla czy bazę do aromatycznego sosu – podsumował Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania