1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Masło ma bardzo udany czas

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mońki (msm)

– W ostatnich dwóch latach zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania masłem z naszej mleczarni – powiedział Forum Mleczarskiemu Krzysztof Doliński, Dyrektor Handlowy w mleczarni Mońki (MSM). Może to wynikać z kilku czynników – masło to jeden z najzdrowszych tłuszczy na rynku. Jeżeli ma min. 80%, świetnie nadaje się do smażenia, pieczenia oraz smarowania. Obserwujemy zmiany u naszej konkurencji, zmniejszanie gramatury, aby uniknąć wzrostu cen. W MSM Mońki zawsze staramy się być transparentni i strategia cenowa też jest elementem takich działań.

– Możemy więc śmiało powiedzieć, że ostatnie półrocze to bardzo dobre wyniki sprzedażowe w tej grupie produktów. Rynek mleczarski jest szczególnie wrażliwy na zmiany gospodarcze. Przez wysoką inflację i wysokie ceny produkcji wielkie firmy musiały wprowadzać plany redukcji czy właśnie zmiany w gramaturze. W przypadku MSM Mońki produkcja jest na coraz wyższym poziomie, który wynika z ogromnego zapotrzebowania na nasze produkty – sery i masło. Ciekawy trend, jaki dostrzegamy w ostatnich czasach, to powrót do „masła” w tradycyjnej jego formie serwowania. Widzimy, że popularnością cieszy się domowy chleb z dobrym i jakościowym „smarowidłem”. W Polsce zawsze królowało masło, a teraz mamy jego bardzo udany okres – zwrócił uwagę nasz rozmówca.

– Na pewno dużo większą zmianę preferencji konsumenckich odczuwają producenci i wytwórcy produktów odzwierzęcych. Moda na diety wegetariańskie czy bezmięsne skłoniła wielu Polaków do rezygnacji z wędlin np. na kanapkach. W przypadku masła nie ma takich konotacji. Fani takiego produktu często oddzielają go od „typowo mięsnych”. Nie dzielimy więc rynku z osobami jedzącymi humus. W nadchodzącym roku na pewno rynek wygrają firmy z najlepszym składem – to one będą odporne na kryzys, a ich klienci łatwiej przyjmą wzrosty cen. Jednocześnie rynek będzie tworzył nową niszę produktów do smarowania. W naszej ocenie na rynku pojawi się więcej past oraz produktów roślinnych. To, co jest z naszej perspektywy niezbyt dobre, to wydłużone okresy ważności (kilka, a nawet kilkanaście miesięcy) – zaznaczył Krzysztof Doliński, Dyrektor Handlowy w mleczarni Mońki (MSM).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania