1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Jakość i promocje są kluczowe w sprzedaży nabiału w Aldi

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© aldi polska

– W czasie inflacji czynnikami decydującymi o doborze produktów nabiałowych do podstawowego koszyka zakupowego są przede wszystkim wysoka jakość danego asortymentu oraz promocje, które przekładają się na realną oszczędność w portfelu klienta – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Marta Pinocy, Starszy Menadżer Kategorii, Aldi Polska. – Zainteresowanie nabiałem w Aldi rok do roku utrzymuje się na tym samym poziomie. Jednak warto tutaj dodać, że rola zmiany nawyków żywieniowych ma także znaczenie – Polacy ograniczają spożycie nabiału ze względu na aspekty zdrowotne czy ekologiczne.

– Sprzedaż nabiału w 2024 r. jest wciąż wysoka, ale widać pewne spowolnienie wzrostu lub nawet lekki spadek w niektórych kategoriach. 

– W zeszłym roku z powodu podwyżek na rynku nabiału można było zaobserwować znacznie większy wzrost wartości sprzedaży niż jej wolumenu. Ten trend miał miejsce w sklepach sieci Aldi. Klienci w asortymencie nabiału stawiają głównie na produkty marek własnych. Kupujący w sklepach sieci Aldi mają także ulubione top brandy, które chętnie wybierają podczas zakupów. Dla przykładu w 2023 r. klienci najchętniej kupowali Masło Extra marki Łaciate, z pewnością związane jest to z aspektem licznych promocji, którymi był objęty właśnie ten produkt. Jednak warto dodać, że masło naszej marki własnej Milsani było także produktem bardzo chętnie kupowanym w Aldi. Klienci w 2023 r. bardzo często decydowali się również na zakup mleka UHT 3,2% Milsani, mleka świeżego Milsani (w wersji 2% i 3,2%) czy jogurtu naturalnego tejże marki. W ramach znanych brandów klienci w 2023 r. w Aldi chętnie kupowali jogurty owocowe Mlekpol, Zott, serki wiejskie Piątnica i ser w plastrach Sierpc. W tym roku zainteresowanie nabiałem nie odbiega znacząco od zeszłorocznych postaw konsumenckich, na pewno czynnikiem zachęcającym do zakupu asortymentu nabiału jest zauważalny spadek ceny. 

Które produkty z oferty nabiałowej Aldi okazały się lokomotywami sprzedaży w ostatnich miesiącach? 

Zdecydowanie jest to masło – tu klienci najczęściej stawiają na markę własną Milsani i inne znane na polskim rynku marki. Warto podkreślić, że masło naszej marki własnej (Milsani Masło Extra 250 g – zawartość tłuszczu 82%) jest bardzo charakterystyczne w smaku dzięki zastosowaniu tzw. metody Nizo, która obejmuje odpowiednie dozowanie kwasu mlekowego podczas procesu produkcji. Efektem tego jest lekko kwaśny smak, który wyróżnia nasze masło spośród innych dostępnych w sklepach. Warto tu także dodać, że na samą barwę masła wpływa również sposób karmienia krów. Masło sprawdza się bardzo dobrze w różnych zastosowaniach kulinarnych. Drugim produktem w kategorii nabiału chętnie wybieranym przez klientów jest mleko – świeże i UHT. Tu także najczęściej decydują się na markę Milsani. 

Więcej na ten temat znajdą Państwo w wywiadzie w Forum Mleczarskie Handel 3/24.

© aldi polska

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania