![Norwegia](/img/countries/Norway.png)
2,5% spadek sprzedaży nabiału w Norwegii
![](/img/news/1200x900/c/0/c04a16eb-470e-4bfe-a450-a246e0fd88fd.jpeg)
W czwartek mleczarnia Tine, największy podmiot zajmujący się przetwórstwem mleka w Norwegii, poinformował, że w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. odnotowano spadek wolumenu sprzedaży. – Rosnąca inflacja, wyższe stopy procentowe i wysoki poziom kosztów doprowadziły do ograniczenia w zakupach konsumentów. Widzimy spadek wolumenu w wyniku zmniejszonej siły nabywczej i trudniejszego ustalania priorytetów dla większości ludzi po pierwszym kwartale – powiedziała Gunnar Hovland, Dyrektor Generalny.
Konsument bardziej świadomy ceny
Trend niższej aktywności w branży spożywczej w Norwegii utrzymuje się, ale inne rynki, na których obecna jest TINE, również odnotowują spadek wolumenu w pierwszym kwartale. Kryzys gospodarczy sprawia, że konsumenci są bardziej świadomi cen i wybierają tańsze produkty i artykuły promocyjne. Produkty mleczne na rynku spożywczym w Norwegii odnotowały spadek wolumenu o 2,5%, a TINE traci kolejne 0,2 punkty procentowe.
– Dzięki pracy nad obniżeniem naszych kosztów, a także podwyżkom cen w celu zrekompensowania wysokiego wzrostu kosztów w naszym łańcuchu wartości, nadal zapewniamy właścicielom akceptowalny i niezbędny wynik w tym wymagającym czasie – dodał Hovland.
Firma wprowadzała podwyżki cen na wszystkich rynkach, na których operuje, ale konsumenci wybierają tańsze produkty. Sprzedaż kręgów serowych Jarlsberg na rynkach międzynarodowych spadła o 12% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.