1. Aktualności
  2. Polska
Norwegia

Dział produktów wysokoproteinowych Tine potroił obroty

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
Anniken Volckmar z Tine
Anniken Volckmar z Tine
© tine

Jeden z największych w Norwegii producentów bogatych w białko produktów mlecznych, Tine, musiał zatrudnić więcej osób w mleczarni w Tana, aby zaspokoić popyt na produkty wysokobiałkowe. – Oczywiste jest, że wielu Norwegów, a zwłaszcza młodych ludzi, przywiązuje wagę do ćwiczeń i diety. A popyt na produkty białkowe stale rośnie. W ciągu ostatnich trzech lat potroiliśmy nasze obroty – powiedziała Anniken Volckmar z Tine.

Jak podaje agencja badawcza Spisefakta, tendencja ta jest największa wśród osób młodych. Co piąta osoba w wieku 15-24 lat deklaruje, że pije napoje białkowe.

– Nieznaczną przewagę mają mężczyźni, ale trend ten widać także wśród kobiet. Ponadto badanie pokazuje, że wysoka zawartość białka jest ogólnie ważnym elementem diety dla wszystkich grup wiekowych i obu płci – dodała Volckmar.

Tylko w ubiegłym roku Tine wyprodukowało 9744 ton białek serii YT i zwiększyło obroty o 58%. Od 2019 r. linia YT wzrosła aż o 285%. Kiedy tego lata olimpijczycy udadzą się do Paryża, zabiorą ze sobą nowy napój YT Recovery Drink Pro, który jest przeznaczony dla tych, którzy potrzebują dodatkowej regeneracji między sesjami treningowymi.

– Niesamowicie miło jest widzieć, że produkty tak dobrze się sprawdzają. Dostarczenie odpowiednich ilości produktów wymagało od naszych pracowników duzego wysiłku. Musieliśmy zatrudnić więcej pracowmników, aby sprostać popytowi - powiedziała Eirin Beate Utsi, Kierowniczka zakładu w Tana. Produkuje się tam jogurty białkowe w wielu różnych smakach i odmianach.

Oprócz zwiększonego zapotrzebowania na produkty YT, rośnie także popularność innych produktów mlecznych o wysokiej zawartości białka, takich jak twarożek. Z danych Biura Informacji ds. Przetworów Mleczarskich wynika, że w w czwartym kwartale 2023 r. wzrost wyniósł aż 35%.

– Wzrost, którego doświadczamy, wydaje się mieć wyraźny związek z tym, co dzieje się w mediach społecznościowych. Stało się całkiem jasne, gdy w niektórych sklepach wyprzedano twarożek o smaku waniliowym, po tym jak w zeszłym roku przepisy na lody z twarogiem stały się popularne – powiedziała Volckmar.

© tine

Warte przeczytania