Sprzedaż serów premium rośnie w długim terminie
– Zainteresowanie partnerów handlowych serami z dodatkami jest coraz większe – powiedziała Forum Mleczarskiemu Aleksandra Makowska, Marketing Manager w firmie Temar (PPH). – Dbanie o różnorodność półki zawsze było istotnym elementem sieci handlowych, dotyczy to również produktów nabiałowych. W naszym asortymencie w większości są produkty premium i w tym segmencie, pomimo wysokiej inflacji, nie straciliśmy klientów. W przeciągu ostatnich 5 lat sprzedaż serów importowanych wzrosła łącznie o ponad 45%, a wynika to w głównej mierze z coraz dynamiczniej rosnącej świadomości konsumenta, który oczekuje zapewnienia wysokiej jakości.
– Rozpoznawalność światowych marek serów premium wpływa jednocześnie na zwiększenie świadomości konsumenta poprzez przyzwyczajanie go do wysokich standardów i dbania o różnorodność w diecie. Ze swojego doświadczenia widzimy, że lepiej sprawdzają się sery z dodatkami wytrawnymi niż słodkimi. Najlepszą sprzedażą spośród serów smakowych cieszą się głównie sery z dodatkami takimi jak papryka, kozieradka, czosnek oraz zioła prowansalskie. W naszej ofercie są to topowe produkty: m.in. Green Pesto – oryginalny holenderski ser półtwardy o wyjątkowym smaku bazylii i czosnku, ser Red Leicester z chili i chipotle, jak również szereg smakowych cheddarów (np. Green Thunder, czyli dojrzały cheddar z ziołami ogrodowymi i wspaniałym uderzeniem czosnku) oraz półtwarde sery Diplomat z dodatkiem pieprzu lub w wersji ze szczypiorkiem i czosnkiem. Posiadamy w swojej ofercie ponad 400 indeksów z 30 krajów Europy, ale nieustannie poszukujemy nowości smakowych, również z najdalszych regionów kontynentu. Polscy konsumenci chcą poznawać nowe smaki z różnych części Europy, a my chcemy pomagać im w poszerzaniu tej wiedzy – podkreśliła Aleksandra Makowska.