1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Mlekpol (SM): Spodziewamy się utrzymania trendu prozdrowotnego

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Okres niepokojów i wysokiej inflacji nie wpływa korzystnie na decyzje zakupowe polskich konsumentów – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM). – Mniej zasobny portfel skłania społeczeństwo do bardziej przemyślanych zakupów oraz do poszukiwania oszczędności również w odniesieniu do żywności. Jednocześnie czas kryzysu to dobry okres na innowacyjne produkty, gdyż konsumenci, ze względu na to, że zmienia się ich życie, są bardziej otwarci na zmiany nawyków i przyzwyczajeń, a ich nowe zachowania i wybory mają szansę utrwalić się na stałe. 

– W roku 2023 spodziewamy się utrzymania trendu prozdrowotnego i nasilenia się skłonności konsumentów do dostarczania sobie przyjemności, która pojawiła się w społeczeństwie w okresie pandemii. Wzrost będzie dotyczył przede wszystkim produktów przekąskowo-deserowych, wysokobiałkowych, serów oraz produktów pitnych i fermentowanych. Dla kupujących wciąż ważne będą takie wartości jak jakość, lokalność, zrównoważony rozwój i troska o planetę, natomiast biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą i polityczną, będą się oni kierować w swych wyborach jak najkorzystniejszą ceną. Z tego względu Mlekpol pracuje również nad ofertą produktów w bardziej ekonomicznych opakowaniach, tak aby jak najlepiej sprostać potrzebom polskich konsumentów, zwłaszcza tych, którym sytuacja finansowa w tym roku znacząco się pogorszyła – podsumowała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM).

– Polacy mają coraz większą świadomość i zwracają uwagę na składy produktów oraz ich pochodzenie. To bardzo nas cieszy, ponieważ misją Mlekpolu od zawsze była produkcja naturalnych oraz bezpiecznych produktów mleczarskich wysokiej jakości. Przy współpracy z Instytutem Innowacji Przemysłu Mleczarskiego w Mrągowie opracowujemy receptury nowych wyrobów mlecznych, z uwzględnieniem wszystkich ważnych dla konsumentów wartości oraz aktualnych trendów rynkowych. Co ciekawe, rozwija się wyraźne zainteresowanie żywnością regionalną i produktami wytwarzanymi z poszanowaniem tradycji, takimi jak serek homogenizowany Rolmlecz z Radomia czy Maślanka Mrągowska. Nawet młodsze pokolenia, zainspirowane nawykami swoich rodziców, chętnie i z zaufaniem sięgają po te wyroby. 

– Na popularności nie tracą także produkty pitne fermentowane, jak kefiry, maślanki oraz jogurty, m.in. pod marką Milko, ale również nasza nowość – jogurt pitny bezlaktozowy Łaciaty jabłko-gruszka. Poza tym dynamicznie rozwija się kategoria produktów przekąskowych i deserowych, w ślad za czym Mlekpol wprowadził innowacyjny deser z maślanką, łączący funkcję smakołyku i zdrowej przekąski, w trzech oryginalnych smakach, zawierający aż 60% maślanki. Jedną z nowości jest także kulinarna inspiracja kuchnią francuską – Dipy śmietanowe typu crème fraiche – doskonały dodatek do ciepłych i zimnych dań – dodała Dyrektor Handlu Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania