1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Hochland Polska: Przed nami dalsze wzrosty cen

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

Zapytaliśmy Jacka Wyrzykiewicza, PR & Marketing Services Managera w Hochland Polska o postępującą inflację w Polsce i Europie oraz o to, jak zmiany cen surowców wpływają na ceny produktów gotowych i – finalnie – wielkość wolumenu sprzedaży produktów Hochland Polska. 

– Branża mleczarska, zarówno na rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki postępującej inflacji – odpowiedział nasz rozmówca. – Wojna w Ukrainie, rosnące ceny gazu i energii elektrycznej, coraz wyższe stopy oprocentowania kredytów oraz potencjalna kolejna fala pandemii COVID-19 – wszystkie te wydarzenia sprawiają, że przed nami dalsze wzrosty cen.

– Zwiększone koszty surowców oraz energii dotyczą obecnie większości gałęzi przemysłu. Szczególnie widoczne są trudności na rynku materiałów opakowaniowych, drastycznie rosnące koszty gazu czy energii elektrycznej.

– Przetwórcy mleka zmuszeni zostają do przesunięcia rosnących kosztów surowców mleczarskich oraz pozostałych kosztów związanych z produkcją, wynagrodzeniami czy logistyką, na klientów i dalej konsumentów. Inflacja może mieć wpływ na to, jak ludzie wydają i oszczędzają, nie mówiąc już o produktach, które kupują. W społeczeństwach zawsze istniały grupy wyznające wartości minimalistyczne, ale w ostatnich latach pojawił się trend, w ramach którego ludzie ponownie analizują swoje wybory życiowe i priorytety – obserwuje sytuację Jacek Wyrzykiewicz.

– Rosnąca inflacja, zmiany klimatyczne, a także umiejętności zdobyte podczas lockdownu mogą stanowić impuls do przesunięcia takich postaw do głównego nurtu. Wszystko zależeć będzie od tego, jakie wzrosty cen będzie mógł zaakceptować konsument sięgający po produkty na półce. I to nie tylko polski konsument – wskazał Manager z Hochland Polska.

– Jeśli konsument odwróci się od półki i zrezygnuje z zakupów, spadnie popyt. Szybszy wzrost cen aniżeli dochodów konsumentów przekłada się na poszukiwanie oszczędności, promocji oraz tańszych miejsc zakupu towarów. Jak to zjawisko może wpłynąć na krajowy handel i poziom sprzedaży nabiału? Nowe, wyższe ceny, w perspektywie mogą ograniczyć skłonność konsumentów do zakupów, a w konsekwencji wyhamować sprzedaż, także nabiału – ostrzegł Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania