CMR: Ceny maślanki na półce wzrosły o 14% w skali roku
– Maślanka bogata w lecytynę, białka i sole mineralne to kategoria produktowa, po którą najczęściej wybieramy się do dyskontu lub małego sklepu – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR. – Dyskonty odpowiadają za 38% liczby transakcji w tej kategorii, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 za 36% liczby transakcji. Zdecydowanie rzadziej po maślankę udamy się do super- czy hipermarketu.
– Maślanka to kategoria ściśle skorelowana z pogodą. Najwięcej produktów w tej kategorii sprzedaje się w okresie od maja do września. Blisko 58% sprzedanych opakowań maślanki to produkt zapakowany w litrowy karton. Klienci małych sklepów najczęściej wybierają produkty Mlekpol – ponad 53% transakcji w ostatnim roku w tej kategorii produktowej to produkty Mlekpolu. Średnio co trzecia sprzedana w małym sklepie maślanka to maślanka Mrągowska, wariant litrowy w kartonie naturalny z SM Mlekpol – dodaje Magdalena Wilgatek.
– Maślankę znajdziemy średnio w 7 małych sklepach na 10, a w sezonie letnim dostępność ta wzrasta nawet do 8 na 10 sklepów małoformatowych. Cena opakowania maślanki w ostatnim roku (MAT 08.2022 vs MAT 08.2021) wzrosła o około 14% – analizuje Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR.