![Polska](/img/countries/Poland.png)
Pandemia przyczyniła się do wzrostu ich popularności
![](/img/news/1200x900/f/1/f1de3f52-2c3e-42b9-8dd9-01c3bfb20259.jpg)
– Rynek śmietanek UHT jest przede wszystkim bardzo konkurencyjny pod kątem oferty brandowej, ale także jakości – powiedziała Forum Mleczarskiemu Anna Siuda, Kierownik Marketingu Łowicz (OSM). – Śmietanki łowickie znane są od wielu pokoleń i do dzisiaj możemy pochwalić się dużym gronem lojalnych klientów. Odświeżona szata graficzna opakowań w 2020 r. pozwoliła zastosować bardzo czytelną rozróżnialność kolorystyczną poszczególnych zawartości tłuszczu, a także zobrazować zastosowanie danego wariantu.
– Coraz chętniej śmietanki UHT zastępują śmietany w codziennych daniach i potrawach. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ich popularności, uwydatniając konsumentom ich walory – dłuższy termin przydatności do spożycia, brak konieczności przechowywania w lodówce, wygodne kartonowe opakowanie z zakrętką, brak efektu warzenia się w gorących potrawach bez konieczności wcześniejszego hartowania i przede wszystkim słodki smak – wyliczyła zalety produktu Anna Siuda.
– Śmietanki cieszą się rosnącą popularnością, zarówno w handlu tradycyjnym, jak i nowoczesnym, przy czym w przypadku rynku nowoczesnego jest duże skupienie na marce własnej klienta, dlatego też półka śmietanek jest bardzo szeroka. Taką samą sytuację zauważamy na produkcie eksportowym. W detalu i HoReCa widoczne są wzrosty sprzedażowe rok do roku, największe dla śmietanek 30% i 36%, a dalej 12% i 18% – scharakteryzowała segment rynku Kierownik Marketingu w mleczarni Łowicz (OSM).