1. Aktualności
  2. Polska
Polska

CMR: Sprzedaż kefiru w 2021 r. w małych sklepach o 7% niższa niż w 2020 r. 

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© cmr

– Dla porównania w kanale supermarketów sprzedaż kefiru nie zmieniła się w tym okresie. Największe wolumeny sprzedaży notuje się w okresie od marca do września, kiedy to kefir wykorzystywany jest do spożywania go ze świeżymi owocami – mówi Forum Mleczarskiemu Handel dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR. – Największy jednak pik sprzedażowy przypada od czerwca od końca sierpnia, kiedy to konsumenci placówek małego formatu mogą ochłodzić się tym fermentowanym napojem. Do czołowych producentów kefiru w małych sklepach zaliczamy OSM Krasnystaw, Robico oraz OSM Łowicz. Ci trzej producenci skupiają łącznie niespełna 46% udziałów wartościowych w małych sklepach (okres 04.2021-03.2022). 

– Należy zauważyć, że coraz większe znaczenie w małych sklepach mają produkty marek własnych i rok do roku zwiększyły one swój udział w wartości sprzedaży w tej kategorii o około 2 punkty procentowe. Najpopularniejszym wariantem w małych sklepach w 2021 r. był jednak kefir 1,5% naturalny Robico w butelce 400 g. Niemal równie popularnym wariantem jest również kefir luksusowy naturalny Krasnystaw (OSM Krasnystaw) w butelce PET 500 g – wskazuje nasza rozmówczyni.

– Kefir dostępny jest średnio w 8 na 10 sklepów małoformatowych do 300 m 2. Średnia cena, jaką konsument musi zapłacić za butelkę kefiru w małych sklepach, to 2,40 zł i cena ta w ostatnim roku nie wzrosła znacznie, były to podwyżki typowo inflacyjne. Konsumenci mogą wybierać spośród średnio 2 różnych wariantów w placówce małego formatu i 9 różnych wariantów w supermarketach. Dostępność kefiru w sezonie rośnie, a konsumenci mają większy wybór różnych wariantów –dodaje dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania