1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Popyt na masło nie maleje mimo wzrostu cen

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Świadomość konsumentów na temat wartości masła sukcesywnie rosła przez ostatnie lata i obecnie jest bardzo wysoka – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Masło to źródło bioaktywnych składników lipidowych i odżywczych, w tym witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Jego sprzedaż rośnie dynamicznie w okresie okołoświątecznym. Zauważalnym w tym czasie trendem jest wybór tłuszczów w większych porcjach.

– Nasi odbiorcy chętnie sięgają wtedy nie tylko po tradycyjne masło Łaciate 200 g, ale także po popularny kształt osełki 300 i 500 g. Polacy mimo wahań cen masła w ostatnich latach regularnie po nie sięgają i popyt na tłuszcze zwierzęce nie maleje. Popularnością cieszą się też miksy do szybkiego smarowania z dużą zawartością masła. Mlekpol, odpowiadając na oczekiwania konsumentów, wprowadził na rynek także mix masła Łaciatego z dodatkiem oleju roślinnego. Produkt ten spotkał się z dużym zainteresowaniem ze względu na smak i strukturę umożliwiającą łatwe smarowanie – dodaje Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM).

Warte przeczytania