Trendy zdrowotne wpływają na preferencje zakupowe śmietanki
– Świadomość konsumentów oraz trendy zdrowotne znacząco wpływają na preferencje zakupowe – powiedziała Forum Mleczarskiemu Monika Namysłowska, Kierownik Działu Handlu Jarocin (OSM). – Poszukiwane są produkty o naturalnym składzie, których poszczególne składniki mają znajome pochodzenie, a także artykuły bez konserwantów i stabilizatorów. Sezonowość sprzedaży śmietanki kremowej 30% z Jarocina oraz śmietanki 36% jest zauważalna, mimo iż są to produkty dość uniwersalne, których sprzedaż roczna utrzymuje się na stosunkowo stabilnym poziomie.
– W okresach świątecznych, takich jak Boże Narodzenie czy Wielkanoc, sprzedaż śmietanek znacząco wzrasta z uwagi na wzmożoną aktywność kulinarną. Również w miesiącach letnich można zaobserwować wyższą sprzedaż śmietanek – głównie ze względu na przygotowywanie deserów i potraw na ich bazie. W Polsce około 70% sprzedaży śmietanek przechodzi przez kanał detaliczny, podczas gdy pozostałe 30% przypada na gastronomię.
– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Jarocinie zaopatruje w śmietanki zarówno indywidualnych odbiorców, jak i kanały HoReCa. W swojej ofercie posiadamy warianty o różnych objętościach – od 250 ml do 10 l. Współpracujemy z wieloma obiektami gastronomicznymi takimi jak hotele, uzdrowiska, restauracje czy kawiarnie. Sprzedaż śmietanek produkowanych przez OSM w Jarocinie obejmuje zarówno rynek lokalny, jak i ogólnopolski. Dzięki szerokiej dystrybucji nasze śmietanki docierają do konsumentów w całym kraju, zapewniamy więc wszystkim dostęp do produktu wysokiej jakości. Jednocześnie nasza Spółdzielnia utrzymuje silne więzi z lokalnymi odbiorcami, bo dostarcza swoje wyroby do pobliskich sklepów i punktów gastronomicznych, przez co wspiera regionalną gospodarkę – podkreśliła Monika Namysłowska.