Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Joanna Górska, Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)

Sery do zapiekania:

Sery na gorąco

Półki sklepowe różnicują się za sprawą pomysłowości dostawców i otwartości zamawiających. Również klienci coraz chętniej odwiedzający inne kraje są coraz bardziej świadomi innych produktów i po takie sięgają robiąc zakupy.

Jeżeli chcemy szybciej przygotować sobie takie specjały i nie bawić się w panierowanie wystarczy sięgnąć po gotowe produkty firm tj. Mleczarnia Turek – linia produktowa Twoja Kuchnia (m.in. camembert oraz edamski z szynką parmeńską), Temar PPH (marka Alpenhain: Back Camembert klasyczny, mini, prestige oraz Back Mozzarella i Chevre Chaud – ser kozi świeży do zapiekania). Sery do zapiekania znajdują się m.in. w ofercie firmy Jansen (Ser Halloumi do opiekania).

Zacznijmy od Szwajcarii

Bez wątpienia kuchnia szwajcarska jest zlepkiem kulinarnym wpływów sąsiadów w iście francusko-włosko-niemieckim stylu. Regionalna sztuka kulinarna Szwajcarii stanowi interesujący wielokulturowy historyczny tygiel kulinarny znacząco różniący się w poszczególnych regionach. I tak, w kantonach niemieckojęzycznych kuchnia jest cięższa, mniej wyrafinowana, silnie nawiązująca do obfitych kuchni niemieckiej lub austriackiej.

Śledząc kartę menu w tradycyjnej restauracji tego regionu znajdziemy m.in. rösti – czyli nic innego jak przysmażane z grubo tartych, ugotowanych ziemniaków placki z cebulą. Niegdyś podawane na typowe szwajcarskie śniadanie – obecnie podaje się je ze stopionym serem, skwierczącą kiełbasą lub jajkiem. Kolejnymi regionalnymi daniami są Geschnetzeltes Kalbfleisch (będący niczym innym jak cielęciną w sosie śmietanowym) czy Bündner Fleisch, czyli dla nas raczej egzotycznie brzmiąca suszona, pikantna wołowina. W rejonach włoskojęzycznych królują niepodzielnie pizza, makarony oraz kukurydziana polenta. Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa w kantonach typowo francuskojęzycznych, gdzie największą popularnością cieszą się dania, zawierające w swoim składzie typową dla tego regionu galanterię nabiałową. Znajdziemy tutaj dania o francusko brzmiących nazwach – fondue lub raclette.

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Firma Hochland, sery do zapiekania, może nie do końca tak nazywane, ale powszechnie w tym celu wykorzystywane, ma w swojej ofercie praktycznie od samego początku. Edukujemy konsumentów, że sery to nie tylko składnik kanapki i śniadania, ale także fantastyczny składnik potraw na ciepło, zapiekanych. Sprawdzają się tutaj nie tylko nasze sztandarowe sery topione czy żółte. Dodany do zapiekania Valbon camembert zmienia, a czasem uszlachetnia smak potrawy. Z kolei ser solankowy Patros – idealnie pasuje do zapiekanek warzywnych, np. ze szpinakiem, papryką i oliwkami, czy dań w stylu śródziemnomorskim, ale także do lazanii i innych zapiekanek makaronowych albo do zapiekania go z pomidorami, bakłażanem, rybą. Możliwości są nieograniczone, wszystkich szukających inspiracji zapraszam na naszą stronę www.seromaniacy.pl, na której znajduje się baza przepisów kulinarnych z wykorzystaniem serów, także tych znajdujących się w ofercie Hochland.

Specjalizujemy się w produkcji serów, stąd propagowanie i rozwijanie oferty serów do zapiekania w portfolio Hochland jest wpisane w strategię. Obserwujemy pozytywny rozwój rynku serów w Polsce – także tych segmentów, w których dostępne są sery do zapiekania. Zgodnie z ostatnim raportem Nielsen, biorąc pod uwagę dane roczne (sierpień 2011-lipiec 2012) w segmencie serów topionych w krążkach widoczny jest wzrost wartości (+6,8%) i wolumenu sprzedaży (+5,2%). W długim okresie widoczny jest także wzrost segmentu serów topionych w bloczkach. Wartość sprzedaży rośnie o 6,9%, a wolumen sprzedaży o 5,0%. Z kolei segment serów topionych w plastikowych pudełkach utrzymuje stabilną wartość sprzedaży (+0,7 %). Możemy zatem prognozować pozytywny rozwój tej ofert serów.

Kupców oczywiście za każdym razem trzeba przekonywać do podejmowania decyzji i odpowiednio argumentować. Na nowo zbudowany Zespół Sprzedaży Hochland Polska intensywnie i z sukcesem pracuje nad otwartością kupców na te produkty.

W naszej ocenie to kategoria, która będzie się intensywnie rozwijać, poszukujemy w kuchni nowych możliwości, kuchenne rewolucje są nadal przed nami! Jesteśmy przekonani, że przy znaczącym udziale serów Hochland!

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25