100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności

Spomlek (SM) otwiera bistro Bursztynowa

Źródło: Spomlek (SM)   Dodano: 2020-05-20 11:52:34

© spomlek (sm)

Na Nowym Świecie w Warszawie powstało bistro Bursztynowa – miejsce inspiracji, edukacji, opowiadania o serach oraz o ich historii, o tym jak i z czym je łączyć, jak serwować i zarażać fascynacją innych. To innowacyjny koncept mleczarni Spomlek (SM), producenta serów długodojrzewających: Bursztyna, Szafira i Rubina.

– Miało być wielkie otwarcie, piękna uroczystość i mnóstwo gości – mieszkańców Warszawy i okolic, którzy razem z nami mieli świętować miesiące prac i przygotowań. Epidemia pokrzyżowała nam te plany. Bez wielkich fajerwerków, ale z otwartymi ser(c)ami otworzyliśmy dla Was miejsce, jakiego nie ma jeszcze w Warszawie, ba … nie ma jeszcze w Polsce. Zapraszamy do Bursztynowa bistro – mówi Aneta Mostowiec, Rzecznik Prasowy Spomlek (SM).

Pomysł na bistro Bursztynowa narodził się ponad dwa lata temu. Schowany został do szuflady, bo to nie był jeszcze ten czas. Powrócił, kiedy sery z Mleczarni Spomlek tj. Bursztyn, Rubin i Szafir szybko zyskały popularność w wielu najlepszych polskich restauracjach i hotelach. Pojawiły się w kartach dań jako deska serów, dodatek do potraw czy odrębna przekąska. Oczekiwanie na odpowiedni lokal, jego urządzenie trwało miesiącami – czyli tyle ile dojrzewają najdłużej dojrzewające sery tj. Bursztyn Szefa.

– Nowy Świat to lokalizacja wybrana bardzo świadomie. Ucieszą nas stali bywalcy, na nich liczymy, ale przede wszystkim liczymy na turystów z całej Polski, którzy przy okazji wycieczki do stolicy odwiedzą nas i zainspirują się polskimi serami długodojrzewającymi. Młodsze wersje naszych produktów dostępne są w sklepach w całej Polsce, zatem Konsumenci mogą po powrocie w rodzinne strony cieszyć się ich smakiem. W samym bistro zaś oferujemy nie tylko pyszne potrawy, ale również możliwość zakupu wyjątkowych, limitowanych wersji serów, dojrzewających nawet do 30 miesięcy, oryginalnych i ciekawych dodatków jak konfitury czy miody kremowane, kajmak z serem Bursztyn i wiele innych – wymienia Emilia Pożarowszczyk, Kierownik Marketingu i PR Spomlek (SM). –  Postanowiliśmy stworzyć miejsce inspiracji, edukacji, opowiadania o serach ale też ich historii, o tym jak i z czym je łączyć, jak serwować i zarażać ciekawością domowników, znajomych. Bursztyn, który ma ponad rok staje się niemal jak krówka, ma karmelową barwę i posmak, dzięki czemu wybornie smakuje podawany zamiast ciasteczka do kawy. To jeden z konceptów edukacyjnych, który na dzień dobry serwowany jest w Bursztynowej.

Do współpracy przy tworzeniu dań w Bursztynowa bistro firma zaprosiła najlepszych Szefów Kuchni, którzy na co dzień serwują potrawy z serami: Bursztynem, Szafirem i Rubinem. Wsparcie kucharzy i restauratorów z całej Polski wzbogaci menu bistro, które zaskakuje nietuzinkowymi daniami z serami. Klasyka deserów w odsłonie z nutą sera: panna cotta wersji z Szafirem, Rubinem lub Bursztynem i owocami w sosie czy beza z 15-miesięcznym serem Bursztyn na bazie serka mascarpone oraz wiśniami to tylko część z niespodzianek, które czekają na gości bistro Bursztynowa. Sery oraz dobrane do nich konfitury czy wina można kupić w lokalu na Nowym Świecie. Będzie to niebanalny, smaczny i niezwykle oryginalny upominek na różne okazje.

– Cieszy nas fakt, że nasze bistro Bursztynowa odwiedzają mieszkańcy okolic oraz pojawiają się ludzie ciekawi kulinariów i miłośnicy sera, czy dobrego jedzenia. W lokalu odbyło się już nagranie do programu „Wyznania Gwiazd”, pojawił się tam już Andrzej Rybiński, a w planach kolejnych 7 gwiazd polskiej muzyki. Spontanicznie pojawiają się ludzie chcący napisać coś o tym miejscu. Widzimy, że nasi goście doceniają nasze korzenie spółdzielcze, tradycję, którą mleczarnia kultywuje od 1909 roku oraz tradycje serowarskie, które Skarby Serowara i Spomlek w Polsce po prostu tworzą. To ważne by dbać o to co polskie, co dobre, czym możemy się pochwalić. Tworzymy kulturę i historię polskiego serowarstwa – mówi Paweł Gaca, Wiceprezes Zarządu mleczarni Spomlek (SM).

Koncepcja bistro, która mieści się w kamienicy wymusza wyposażenie, stąd główną rolę grają przestronne witryny chłodnicze oraz stylizowany na 20–lecie międzywojenne bar, który wykonany jest z metalowych elementów odwzorowujących oryginalną przedwojenną bramę kamienicy. We wnętrzu są trzy sale, których kolory są nawiązaniem do długodojrzewających serów: Bursztyna, Szafira i Rubina. To również piękne fotografie historyczne nadgryzione przez ząb czasu – czasu, który firma Spomlek (SM) wykorzystała na pracę nad rzecz polskiego serowarstwa.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2020-08-10) Spomlek (SM) wchodzi z izolatami białek serwatkowych do e-commerce
(2020-07-28) Bursztynowa Bistro z nagrodą
(2020-07-22) PIM: Wypracowanie listy priorytetów dla polskiego mleczarstwa powinno być wspólnym celem wszystkich organizacji branżowych

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij