Sery topione: Sery dla stałych klientów

Wśród produktów adresowanych do milusińskich zwraca też uwagę oferta firmy Lactima, która proponuje delikatny ser topiony – śmietankowy, gouda, ementaler – w kolorowej szacie graficznej z postaciami z uwielbianych przez dzieci Disney'owskich filmów o Kubusiu Puchatku, księżniczkach oraz autach. Lactima oferuje ponadto całą gamę serów topionych znanych m.in. z bardzo funkcjonalnego systemu otwierania, dzięki któremu dłużej zachowują świeżość, smak i aromat. Wśród ostatnich nowości firmy jest ser topiony Wesoła Łączka przygotowany z myślą o najmłodszych, ser topiony truflowy oraz ser topiony Blue Cheese. Lactima jako pierwsza pokusiła się też o zaproponowanie konsumentom sera topionego w saszetkach. Producent dba ponadto o tych, którzy cenią zdrowy tryb życia i poszukują produktów funkcjonalnych – z myślą o nich przygotowano dostępny w formie plastrów ser topiony Beauty z błonnikiem, który wspiera przemianę materii.
Z kolei firma Zott Polska walczy o rynek marką Zott Toasty – to sery topione w plasterkach dostępne w wersji ementaler, chester, sandwich, z szynką, gouda lub tost. Łowicz (OSM) kieruje do konsumentów takie propozycje jak ser topiony gouda, z szynką lub papryką, zaś Masmal – sery topione kremowe z szynką, pieczarkami, papryką, szczypiorkiem, gouda i ementaler.

O atrakcyjności rynku świadczy fakt, że konkurencja na nim nie topnieje, a wręcz przeciwnie – w ubiegłym roku do graczy walczących o portfele amatorów serów topionych dołączyła znana do tej pory z wytwarzania serów pleśniowych lub serów do smarowania Mleczarnia Turek. Zaproponowała ona konsumentom markę Milkana, która jest międzynarodowym brandem należącym do Grupy Bongrain, znanym w Europie, a w Niemczech zajmującym pozycję lidera rynku serów topionych. Mleczarnia Turek pod marką Milkana, która słynie z zastosowania wysokiej jakości składników, w tym bogactwa wapnia, oferuje sery topione w krążkach, bloczkach, plastrach i porcjach, w wersjach śmietankowy, z ziołami lub szynką, jak i – w przypadku krążków – mix smaków.
Serki topione oraz topione wędzone produkuje także Mlekpol (SM). Oprócz najbardziej tradycyjnych wariantów, jak dodatek szynki, szczypiorku lub pieczarek, firma proponuje też m.in. ser z czosnkiem. Z kolei Grupa Lacpol produkuje serki topione w kostkach, kubkach i batonach, m.in. z łososiem i z salami i z koperkiem, a także kremowy serek do smarowania Classico. Należąca do Grupy Polmlek marka Warmia ma w portfolio sery w krążkach i plastrach, w tym m.in. ser tostowy. Z kolei pod marką Capresi, z myślą o amatorach zdecydowanych smaków, lubiących innowacje i ceniących czas, oferowane są m.in. sery w plastrach w posypce z pieprzem lub z papryką, a także o smaku wędzonego łososia. Capresi jest jednocześnie synonimem nowoczesnych opakowań typu otwórz-zamknij, z folią typu metaliza.

Ewa Gromadzka
Kierownik Działu Marketingu w Mlekpol (SM)
Sery topione od lat cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów mlecznego asortymentu. Produkcja tych serów ma długoletnią tradycję, a co się z tym wiąże, mamy coraz większy wybór zarówno smaków, jak i innowacyjnych opakowań tych produktów.
Mlekpol (SM) w Grajewie w swojej ofercie posiada paletę serów topionych, dedykowaną zarówno klientom stawiającym na wygodę – serki w kubeczkach – gotowym zapłacić wyższą cenę, jak też przywiązanym do tradycji – serki w kiełbaskach 100 g. Ze względu na prawie 20-letnią tradycję w produkcji tej kategorii, Mlekpol (SM) gwarantuje wysoką jakość produktu oraz innowacyjność. Ciekawą subkategorią są sery topione poddane wędzeniu, o masie 1,5 kg oraz plastrowane 150 g.
Oferując naszym klientom sery topione podsuwamy też pomysły na ich serwowanie – są one idealne zarówno na ciepło (np. do zup, sosów) oraz na zimno – jako składnik sałatek lub kanapek.
Przykładem inwencji producentów coraz częściej jest także szata graficzna, czego przejawem była m.in. w wprowadzona rok temu do oferty firmy Mońki (MSM) seria serów topionych śmietankowych do smarowania w opakowaniach o bardzo energetyzujących i przykuwających oko do sklepowej półki barwach.

Ciekawy produkt
Kremowy, aksamitny o delikatnym śmietankowym smaku – taki smak może mają wszyscy, ale nikt nie może konkurować awangardowością opakowania, na którą zwrócą uwagę wszyscy młodzi ludzie znudzeni konserwatywnymi opakowaniami serów. Energetyzujące barwy i kształty wyrysowane na opakowaniu pokazują jak mleczarnia może stworzyć coś niebanalnego.
Producent: Mońki (MSM).
Drugie życie w sieci
O tym, że sery topione mają wielu zwolenników świadczy też popularność akcji marketingowych, takich jak np. zorganizowana przez Hochland Polska akcja „Kuchenny SERwiwal” prowadzona na serwisie seromaniacy.pl. Internauci uczestniczyli w niej poprzez flashową grę – jej akcja rozgrywała się w lodówce, w której ukryte były sery Hochland, a gracze musieli je odnaleźć na czas, zapoznając się przy okazji z ciekawostkami na temat świata serów.

Standardem jest też dziś obecność w mediach społecznościowych, przede wszystkim na facebooku, dzięki której konsumenci na bieżąco dowiadują się o nowościach firm albo ciekawostkach związanych z rynkiem. Także w tego typu aktywnościach jako lider jawi się Hochland Polska, który m.in. wspólnie z internautami prowadzi stronę seromaniacy. pl, a ponadto ma imponujące grono fanów na facebooku. Na uwagę w tym względzie zasługuje także prężne działanie firmy Sertop, która wystartowała na facebooku rok temu i w rekordowym tempie zgromadziła liczne grono entuzjastów. Czy się to komuś podoba czy nie, obecność w wirtualnym świecie to dziś niemal obowiązek i wyznacznik istnienia, toteż coraz więcej producentów uaktywnia konsumentów proponując nagradzane gry, konkursy i zabawy w sieci lub budując osobne strony internetowe dla amatorów wiedzy o kategorii.



