Sery topione: Sery dla stałych klientów
Atrakcyjny rynek
Gigant polskiego rynku mleczarskiego, Grupa Mlekovita proponuje sery topione; w kubku, plastrach, batonach, w wersjach z ziołami, wędzone, z pieprzem, szynką, pieczarkami, szczypiorkiem, czosnkiem, łososiem, a także cheddar, gouda, mazdamer.

Ciekawy produkt
Najnowocześniejszymi serami topionymi w asortymencie Grupy Mlekovita są produkty w pudełkach. Gouda, Gouda z Pieprzem, Gouda z Ziołami, Mazdamer, Cheddar – te warianty smakowe zapakowano jak przystało na firmę innowacyjną – w pudełka o zwracającej uwagę na półce kolorystyce. Ciemna zieleń, czerwień i róż oraz sam kształt pokrywy pudełka zwracają uwagę fantazyjnością i dopracowaniem. Zwraca uwagę uzupełnienie palety smaków o Mazdamer i Cheddar, które są specjalnością Mlekovity.
Producent: Grupa Mlekovita.

Niekwestionowanym liderem kategorii jest Hochland Polska, do którego należy ponad połowa rynku. Firma oferuje sery topione w bloczkach, krążkach, pudełkach i plasterkach. W stałej ofercie, poza standardem typu ser z ziołami, papryką, szczypiorkiem lub szynką są sery topione z pieczarkami, fit, tost, cheddar i maasdamer. Wiosną tego roku rodzina serków topionych Hochland w kubkach powiększyła się o markę Serissimo. Nazwa podkreślająca wysoką jakość sera została wybrana przez samych konsumentów, a producent zaoferował takie warianty, jak Gouda, Gouda z pomidorami i szczypiorkiem, Gouda z warzywami, Gouda z szynką i cebulką oraz Emmentaler, Maasdamer, Cheddar i Camembert. Firma słynie też z serii limitowanych, jak np. wprowadzona w ubiegłym roku specjalnie na EURO 2012 nowość Hochland Biały-Czerwony lub limitowana edycja plastrów Hochland Z salami.

Ciekawy produkt
We wrześniu br. na rynku pojawił się ser topiony Hochland Grzybobranie w krążkach. To limitowana edycja produktu, który zwraca uwagę grzybowym smakiem. Jak podkreśla producent, serki doskonale wpisują się w jesienny sezon, gdyż jest to mix trzech wariantów smakowych: z borowikami, z kurkami i z pieczarkami. W ten sposób nowy krążek jeszcze bliżej dopasowuje się do gustów polskich konsumentów, którzy od zawsze cenią grzyby w swojej kuchni.
Producent: Hochland Polska.

Sertop, który jest nestorem polskiego rynku serów topionych z kilkudziesięcioletnią historią w tej kategorii, oferuje szeroki wybór smaków serów w kostkach, kiełbaskach, krążkach, plastrach. Wśród propozycji firmy są też sery topione z kolorowym pieprzem czy ziołowy z czosnkiem. Firma jako pierwsza zaproponowała też wariant ze słonecznikiem, który szturmem zdobył rynek i zagościł na dobre na polskich stołach. Niesłabnącym powodzeniem cieszy się też wiodący od lat produkt firmy Sertop – serek topiony Złoty Ementaler. Niedawno, z dobrym skutkiem, firma zaczęła walczyć o najmłodszych oferując ser topiony Oscar, m.in. w wersji z szynką, która jest produkowana na specjalne zamówienie producenta, zawiera tylko naturalne składniki i jest pozbawiona glutaminianu sodu.

Aneta Będkowska
Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w Sertop
Kategoria serów topionych jest mocna, wykazuje stały wzrost. Na rynku nadal najpopularniejszymi dostępnymi formatami są kostki oraz krążki. Konsumenci doceniają te standardowe opakowania ze względu na praktyczną wielkość oraz wygodę w użyciu. Można powiedzieć, że pomimo wielu nowości na rynku, zarówno smakowych jak i opakowaniowych, nadal są lojalni wobec tych produktów, które lubią i znają od wielu lat. Na stałej liście zakupowej znajduje się takie znane smaki serków topionych jak Złoty Ementaler, Tylżycki, z szynką, ze szczypiorkiem czy z borowikami. Od wielu lat w czołówce znajduje się także serek topiony ze słonecznikiem. Ten zdrowy dodatek jest preferowany przez naszych klientów w każdej grupie wiekowej, nawet tej najmłodszej. Dużym powodzeniem cieszy się także nowa rodzina naszych serków topionych – śmietankowa. Jest ona pakowana w formie długiej kostki 100 g; w trzech wariantach smakowych: czystym bez dodatku, ziołowym z czosnkiem oraz z kolorowym pieprzem.

