Twarogi: Twarogu kryzys nie dotyczy

Paulina Filipowicz
Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)

Garwolin (OSM), proponuje twarogi w folii, klinku i krążku. W ofercie ma również twaróg mielony w folii i kilogramowym wiaderku. Oferta zawiera także twarogi w opakowaniach pergaminowych. Grupa Polmlek wśród swoich marek: Warmia, Starco, Mława i Mleko ma pełną gamę twarogów konfekcjonowanych. Radomsko (OSM), postawiła na opakowania foliowe. Wart Milk (OSM) lansuje twaróg sernikowy Mu! w wiaderku. Włoszczowa (OSM) proponuje nowość: Rajski Twaróg, w plastikowych pojemniczkach zamykanych, o różnej gramaturze, od: 175 g do 1 kg. Weźmy również pod lupę nową recepturę twaróg solankowy wędzony firmy Jana (SSM). Z zapewnień producenta wynika, że to: „tradycyjny produkt mleczarski produkowany metodą samoociekową, który następnie jest zanurzony w solance, a na końcu podwędzany naturalnym dymem wędzarniczym.” W ten sposób producent wydobywa  smak i aromat, wyróżniający produkt spośród innych. Twaróg może być podawany jako dodatek do potrawy, lub być nią samym w sobie. Ze względu na innowacyjność produktu, kluczową kwestią był więc wybór opakowania na otwórz/zamknij.


Czas na krótkie podsumowanie. Spoglądając całościowo na kategorię twarogów nasuwa się prosty wniosek: receptura jest niezawodna, produkt sam w sobie niemal pozbawiony wad, kluczem do sukcesu sprzedażowego staje się więc opakowanie. Kto pierwszy wpadnie na kolejne innowacyjne rozwiązanie, ten wyróżni się z grupy i ma szanse przebić się na półce. Należy oczywiście dodać, że tradycyjny twaróg to wstęp do całej gamy produktów pochodnych i ta kategoria będzie się prężnie rozwijać, bo nowości wzbudzają zainteresowanie, apetyty rosną, a kryzys tej gałęzi nabiału akurat nie dotyczy, ale to już temat na kolejne rozważania.

Strona 3 z 3