Sery żółte z wartością dodaną: Kiedy warto zapłacić więcej

Paulina Łuszczak
Forum Mleczarskie Handel 6/2011 (49)

Inne pomysły

Wartość dodana do każdego produktu nie jest wynikiem jedynie pomysłowości. Wyprodukowanie takiego czy innego wyrobu o innych właściwościach jest wynikiem często wieloletnich badań i prób procesowych. Wielu dostawców dla przemysłu pracuje od lat nad opcjami, które mogliby zaproponować swoim klientom, aby ci zdobyli dzięki nim jeszcze więcej klientów. I tak np. dzisiaj możliwe jest wyprodukowanie serów o zmniejszonym odczuciu gorzkości, dzięki zastosowaniu odpowiednich szczepów bakterii przy jego produkcji, co daje nam bardziej łagodne sery, które mają wielu zwolenników. Natomiast w segmencie feta powstają metody na naturalne przedłużenie terminu przydatności do spożycia bez utraty świeżości. Ponieważ trend do naturalności pojawia się w każdym segmencie żywności, również dla serów a w tym szczególnie nietrwałych serków typu cottage (wiejskich) opracowuje się naturalne metody ich utrwalania, które pozwoliłyby na wyeliminowanie z produkcji chemicznych utrwalaczy. Nazywa się to bioutrwalaniem żywności. Jedną z opcji, nad którą intensywnie pracują technologowie jest opracowanie produktów o obniżonej zawartości soli, bez kompromisu dla smaku produktu. Ten trend nie jest również obcy w serach, niektóre z nich zawierają, bowiem znaczne ilości soli.


Klientów na polskim rynku zaskakuje firma Eurial Polska, posiadająca w swojej ofercie produkty IQF. Wartość dodana jest zbudowana na bazie przedłużonej przydatności do spożycia, szerokiej oferty oraz jakości, jaką gwarantuje innowacyjna technologia indywidualnego szybkiego zamrażania IQF (individually quick frozen).

I tak, choć wydawać by się mogło, że sery nie są zbyt elastyczną kategorią, to widząc zmieniający się świat i coraz to inne potrzeby rynku, kierowane nie tylko potrzebą zarobienia więcej, ale i często samego przetrwania na rynku widzimy jak sery, ich formy, opakowania ewoluują dość w szybkim tempie. Niewątpliwie rozwój technologii jest tutaj wielką pomocą, jednak z pewnością głównym czynnikiem jest potrzeba konsumenta, które wyobraźnia i potrzeby zdają się nigdy nie kończyć. nie kończyć.



Strona 6 z 6