Rynek mleczarski w Rosji: Rosyjska ruletka część 2

Rosja pokrywa zaledwie 73% swojego zapotrzebowania na artykuły mleczarskie, co sprawia, że eksport do Rosji, a co za tym idzie zachowanie poprawnych stosunków politycznych nabiera ogromnego znaczenia.
Tylko w okresie styczeń-maj 2008 roku Rosja zaimportowala masło wartości 192 mln USD (65 tys. ton podczas gdy w analogicznym okresie 2007 roku było to 58,5 tys. ton o wartości 119 mln USD. Import mleka i śmietany wyniósł 18,1 tys. ton o wartości 56 mln USD był również wyższy wobec analogicznego okresu w 2007 roku (3,411 tys. ton o wartości 14 mln USD).

Ważnym graczem na rynku rosyjskim jest firma Valio Russia. Firma mocno usadowiła się na rynku masła, serów twardych (marka Oltermanni) i topionych (marka Viola). Masło tej firmy najlepiej sprzedaje się na tereni aglomeracji moskiewskiej i sanktpetersburskiej. Znaną marką jest też Valio Gefilus (napoje mleczne). Rośnie sprzedaż w kategorii śmietan, serków wiejskich, jogurtów i śmietanki. Pozycjonowanie marek Valio bazuje na podkreślaniu wysokiej jakości oferowanych produktów.

