Lider Forum 2015

Sponsorzy

Opinie

sponsorzy_malgorzata_kolton.jpg

Małgorzata Kołton

Dyrektor Generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry

Od 25 lat Tetra Pak stale współpracuje z polskimi producentami nad stworzeniem jak najatrakcyjniejszej oferty rynkowej. Nasi klienci cenią nasze globalne doświadczenie, a dzięki oferowanym przez nas najnowocześniejszym, innowacyjnym rozwiązaniom mają możliwość poszerzenia swojego portfolio. Z kolei szeroka oferta produktowa sprawia, że konsumenci chętniej sięgają po mleko i jego przetwory.

Konkurs Lider Forum stanowi dla nas okazję do pokazania, jak bardzo opakowania Tetra Pak są cenione zarówno przez handlowców, producentów jak i konsumentów.

sponsorzy_edward_kolek.jpg

Edward Kołek

Dyrektor Generalny w firmie GEA Process Engineering

GEA jest międzynarodowym dostawcą kompletnych linii technologicznych i urządzeń, które znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle mleczarskim. Wychodząc naprzeciw światowym trendom GEA skupia się na rozwijaniu innowacyjnych technologii uwzględniając aspekty prozdrowotne i ekologiczne oraz uzyskanie oszczędności energetycznych.

Konkurs Lider Forum jest cenną inicjatywą na rzecz promocji wyrobów mleczarskich, ponieważ pozwala wyróżnić najlepsze produkty pod względem innowacyjności, jakości i walorów smakowych. Jesteśmy zaszczyceni, że w tegorocznym konkursie wiele nagrodzonych wyrobów wyprodukowano na instalacjach GEA.

Korzyści jakie płyną z udziału w Konkursie Lider Forum dla branży mleczarskiej, zarówno dla producentów, jak i dostawców usług są dowodem sensowności zaangażowania naszej firmy w ten wyjątkowy projekt.

sponsorzy_ewa_chwilkowska.jpg

Ewa Chwiłkowska

Sales Administration and Marketing Specialist w firmie Fresh Logistics

Fresh Logistics jako operator logistyczny oferujący swoje usługi m.in. dla branży mleczarskiej, jest świadomy oddziaływania, jakie rynek mleczarski ma na naszą firmę, a także wpływu, jaki nasze przedsiębiorstwo ma na otoczenie. Każdy z nas jest odrębnym ogniwem łańcucha dostaw, natomiast rzeczą oczywistą jest, że żaden z podmiotów nie mógłby funkcjonować gdyby nie wzajemne wsparcie i kooperacja. Nasza firma chętnie wspiera wszelkie projekty, w których doceniane jest zaangażowanie i innowacyjność. Z całą pewnością konkurs Lider Forum jest właśnie inicjatywą, która kształtuje trendy rynkowe i podkreśla rolę jakości produktów, czyli kryterium najbardziej istotne dla współczesnego konsumenta. Musimy pamiętać, że na jakość produktu, który trafia z „farmy na widelec”, nie tylko ma wpływ producent, ale każdy z uczestników łańcucha dostaw. Istotne znaczenie ma także operator logistyczny, który odpowiedzialny jest nie tylko za to, aby towar był dostarczony szybko i pod odpowiedni adres, ale przede wszystkim, aby produkty w magazynie i ciężarówce były świeże oraz bezpieczne. Dlatego też Fresh Logistics, jako ekspert w swojej dziedzinie, bardzo często promuje branże poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, podkreślając istotność bezpieczeństwa i jakości produktów, które trafiająna rynek. Ponadto, uczestniczymy w konferencjach i targach branżowych, aby być w stałym kontakcie z naszymi obecnymi i potencjalnymi partnerami biznesowymi, wymieniać swoje poglądy i wspólnie pracować nad optymalizacją łańcucha dostaw.

Działalność promocyjna ukierunkowana nie tylko na reklamowanie naszej firmy, ale przede wszystkim na propagowanie bezpieczeństwa i jakości produktów spożywczych jest pozytywnie przyjmowana przez rynek. Bardzo często jesteśmy zapraszani do udzielania porad eksperckich lub wypowiedzi merytorycznych dotyczących łańcucha dostaw oraz szerzenia wiedzy logistycznej wśród uczniów i studentów. Zdecydowaliśmy się na wsparcie konkursu Lider Forum, ponieważ uważamy, że nagrody przyznawane przez rynek są najcenniejsze. Największą bowiem satysfakcją dla producenta, importera, dystrybutora czy operatora logistycznego jest właśnie zadowolenie konsumenta. Ten wspólny mianownik zdecydował o naszym udziale w inicjatywie Forum Mleczarskiego. Cieszymy się, że razem ze wszystkimi uczestnikami konkursu możemy promować wysoką jakość produktów mleczarskich.

Zdaniem handlowców

Paweł Wasek

Menedżer ds. Zakupów PLS w Carrefour Polska

Moim zdaniem warto wskazywać najlepsze produkty Mleczarskie w takich konkursach jak Lider Forum. Oczywiście magazyn Forum Mleczarskie Handel trafia do takich firm jak nasza. W konkursie głosują osoby, które zarządzają daną kategorią, znają produkty oraz sprzedaż, więc ta wiedza o najlepszych produktach jest bardzo przydatna.

Nagrodzone produkty w większości przypadków to top sprzedaży lub nowości, które w krótkim czasie w porównaniu z innymi, bardzo dobrze zaczęły się sprzedawać.

Mój udział w głosowaniu pokazuje, że chętnie biorę udział w konkursach takich jak Lider Forum.

mariusz_gruca.jpg

Mariusz Gruca

Zastępca Kierownika w Eko Holding

Uważam, że takie konkursy jak Lider Forum są bardzo potrzebne, żeby wskazywać jakie mamy „topowe” produkty mleczarskie na naszym rynku. Jak potocznie przyjęło sie w świecie, Polska to kraina mlekiem płynąca, także takie konkursy uświadamiają wszystkim, że to nie tylko puste słowa, ale wieloletnie doświadczenie w branży poparte rozpoznawalnością polskich produktów mleczarskich na świecie.

Wyróżnienie w takim konkursie, to wielki prestiż dla producenta, dostaje on swojego rodzaju „laur” od konsumenta. To wyróżnienie jest dlatego takie ważne, ponieważ oznacza ono docenienie i zaufanie tysięcy konsumentów. Firmy wyróżnienione w takich konkursach, moim zdaniem odnotowują większy popyt na własne produkty, ponieważ wyróżnienie, to bardzo dobrze działająca reklama handlowa. Myślę, że już sam udział w konkursie i bycie w gronie tych najlepszych w kraju skutkuje dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętniej będą sięgać po coś nowego, sprawdzonego przez innych. Społeczeństwo staje się teraz coraz bardziej świadome i coraz więcej zwraca uwagi na skład, pochodzenie, a przede wszystkim właśnie na nagrody przyznane przez konsumentów. Ta zdrowa rywalizacja firm w zdobyciu nagród w konkursie Lider Forum, powoduje coraz nowsze i ulepszone receptury produktów, coraz nowsze technologie, a co za tym idzie, coraz wyższą jakość produktów. Uważam, że zdobycie nagrody w takim konkursie to nie tylko duże wyróżnienie, ale chyba przede wszystkim ogromne zobowiązanie wobec konsumentów. Nie można cieszyć się przez kilka lat jednym wyróżnieniem, trzeba ciągle się doskonalić, żeby nie zawieść tego zaufania, które otrzymuje się od konsumentów, wraz z wyróżnieniem.

Jeśli mam chwilę wolnego czasu to zawsze chętnie biorę udział w takich konkursach, ponieważ czuję się jakby zobowiązany pracując w branży handlowej na podzielenie się ze wszystkimi wiadomościami na temat najlepiej sprzedających się produktów mleczarskich w mojej okolicy, a że pracuję w Krynicy-Zdroju mieście uzdrowiskowym, to posiadam wiedzę na temat opinii klientów z całej Polski i widzę co kupują i z czego są najbardziej zadowoleni.

Małgorzata Borowiec Chruściel

Kierownik Działu Nabiał w BIOR Intermarché

Sądzę, że warto nagradzać dobre produkty. Takie wyróżnienie dla producenta to satysfakcja z towaru, który wyprodukował. Warto nagradzać najlepszych. Firmy mleczarskie wyrabiają sobie markę dobrego wyrobu i dlatego trzeba nagradzać i chwalić dobre produkty. Przecież to konsumenci decydują, jaki produkt ma otrzymać nagrodę. Najbardziej wiarygodnym testerem produktu jest konsument, dzięki niemu wiemy, kiedy produkt jest strzałem w dziesiątkę, a kiedy nie.

Chętnie biorę udział w takich konkursach ponieważ uważam że producenci którzy dbają o smak, jakość i przystępną cenę zasługują na dobre słowo i mówię to nie dlatego, że pracuję w tej branży lecz dlatego że tak uważam.

krzysztof_nowakowski.jpg

Krzysztof Nowakowski

Kierownik Hurtowni Jakomex

Czy warto wskazywać najlepsze produkty w konkursach? Krótko mówiąc warto – można na przykład wygrać Smartwatch Sony. Ale tak na poważnie: Lider Forum dociera najczęściej do osób, które pracują w branży mleczarskiej i patrzą na te produkty trochę z innej perspektywy. Klient detaliczny otrzymuje po prostu produkt, ewentualnie towarzyszącą mu marketingową oprawę. Osoby zaangażowane bezpośrednio we współpracę z producentami i osobami ich reprezentującymi mają natomiast do czynienia nie tylko z estetyką produktu lub walorami smakowymi (jeśli takie posiada), ale też ze sposobem w jaki zostaje on wprowadzony na rynek, wysiłkiem konkretnych osób skierowanym na uzyskanie jak najlepszych efektów sprzedażowych. Mowa zatem też o relacjach handlowych, które, jak wiadomo, mają duży wpływ na to co się dzieje na rynku. Zatem, jeśli tylko wystarczy nam czasu, warto ocenić najlepsze produkty mleczarskie, bo oprócz oceny merytorycznej produktu zawieramy też ocenę relacji handlowych, które dla nas – ludzi z branży – są bardzo ważne.

W jakim stopniu nagrody handlowców pokrywają się z rotacją i stosunkiem konsumentów do produktów? Często jest to strzał w dziesiątkę lub jej okolicę, ale czasami nawet nie trafi się w tarczę. Dlaczego? Na spojrzenie handlowca dotyczące danego produktu i jego ocenę mają wpływ nieco odmienne czynniki niż na docelowego konsumenta. Są to np. kwestie, o których pisałem w odpowiedzi na pierwsze pytanie. My także mamy okazję poznać smak, strukturę produktu jeszcze zanim trafi na półki sklepowe. Nie jest nam do tego potrzebna ocena opakowania lub cena produktu. Dla konsumenta to znaczące czynniki, które niestety, nieraz „zabijają” produkt przed jego spróbowaniem – produkt, który według naszej oceny, jest co najmniej dobry i powinien znaleźć duże grono chętnych do jego kupienia. Myślę, że w większości przypadków nagrody handlowców korespondują z rotacją i akceptacją konsumentów bo bardzo często oceniamy je właśnie przez pryzmat sukcesów sprzedażowych.

Czy chętnie biorę udział w takich konkursach? Trudno mi się przyznać, ale to zrobię. W związku z permanentnym brakiem czasu jest to dla mnie wyzwanie. Widzę jak najbardziej pozytywne aspekty udziału w tego typu konkursach (szczególnie pisząc powyższe odpowiedzi) i to może skłoni mnie w przyszłości do nadania temu innego priorytetu, ale obiecać nie mogę. Na pewno, co trzeba też powiedzieć, dużą zachętą jest atrakcyjna nagroda, którą „zgarnąłem” tym razem. Szczególnie zachęcające, bo brałem udział w konkursie pierwszy raz. Wyjątkowe uczucie – warte powtórzenia.

Zdaniem producentów

grzegorz_marciniak.jpg

Grzegorz Marciniak

Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH)

Z prawdziwą przyjemnością przyjęliśmy handlowe wyróżnienie Lider Forum 2015 i oprócz oczywistej satysfakcji stanowi ono dla nas zobowiązanie do utrzymywania najwyższej jakości produkowanych przez nas serów smażonych. To dzięki temu, spontanicznie docenili nas oddolnie sklepikarze, hurtownicy i handlowcy na co dzień mający styczność z naszymi produktami. To oznacza, że produkty nasze na stałe wpisały się w asortyment półek sklepowych i czekają tam z powodzeniem na smakoszy, którzy pamiętają je z czasów swego dzieciństwa. Cieszy też, że w dobie nowych, nie zawsze wartościowych odżywczo produktów doceniane są stare, dobre smaki, pochodzące z natury. Przy okazji uzyskanej nagrody propagujemy zdrowy sposób odżywiania się poprzez promocję tego tradycyjnego i zdrowego sera z tzw. czystą etykietą. Brak konserwantów, zagęszczaczy, barwników i substancji smakowych jest coraz częściej doceniany przez klientów, którzy gotowi są nawet więcej zapłacić za takie wartości dodane (w naszym przypadku raczej odjęte z produktu). Wizerunek firmy dzięki temu konkursowi utrzymuje się na niezmiennym od lat wysokim poziomie, a to procentuje poprzez wzrost popularności produkowanych przez nas serów smażonych. Dzięki temu możemy się rozwijać proponując nowe smaki z kategorii serów smażonych. Dodatek suszonych przypraw do niezapomnianego smaku prawdziwego sera smażonego stwarza niepowtarzalny klimat. Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku nowy ser smażony z suszoną cebulką i ziołami prowansalskimi, nowy ser smażony z płatkami czosnku, czosnkiem niedźwiedzim i pomidorem suszonym, nowy ser smażony z czosnkiem, bazylią i pomidorem suszonym oraz nowy ser smażony z papryką czerwoną, chilli i pomidorem stworzą nowy wymiar w kategorii serów smażonych i poddane ocenie handlowców znów zyskają uznanie w kolejnym konkursie Lider Forum. Jeszcze raz dziękujemy za wyróżnienie i zachęcamy sklepy do uzupełnienia asortymentu o nasze wyjątkowe specjały.

jacek_wyrzykiewicz.jpg

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i propagowanie ich szerszemu gronu odbiorców jest niezwykle ważne, ponieważ pokazuje najlepiej sprzedające się produkty w poszczególnych kategoriach branży FMCG. To bardzo dobra forma promocji produktów, która pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Produkty z oferty Hochland zdominowały 11. Edycję Konkursu Lider Forum i zwyciężyły w kilku kategoriach. To dla nas bardzo dobra wiadomość, tym bardziej że celem konkursu zorganizowanego przez dwumiesięcznik Forum Mleczarskie Handel jest każdorazowo zaangażowanie przedstawicieli handlu detalicznego i hurtowego do wyłonienia najciekawszych produktów mleczarskich, kształtowanie trendów rynkowych i promocja artykułów mleczarskich. W Konkursie Lider Forum prawo do nadsyłania zgłoszeń mają handlowcy, producenci, importerzy, dystrybutorzy artykułów mleczarskich i tłuszczów żółtych oraz dostawcy usług dla branży mleczarskiej. Bardzo dziękujemy za zaufanie i za wszystkie przyznane wyróżnienia. To zobowiązuje i jednocześnie jest potwierdzeniem, że prowadzone przez Hochland Polska działania rynkowe przynoszą wymierne efekty rynkowe.

aneta_bedkowska.jpg

Aneta Będkowska

Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w Sertop

Nasz kultowy serek Złoty Ementaler kolejny rok z rzędu został laureatem konkursu Lider Forum 2015 i zajął drugie miejsce w kategorii serów topionych. Ser domowy smażony z kminkiem także wywalczył miejsce na podium i zajął trzecie miejsce w kategorii produktów tradycyjnych.

Co dla nas oznacza wygrana? Z pewnością jest potwierdzeniem doskonałej jakości naszych produktów, a także ich niezmiennej popularności zarówno wśród odbiorców końcowych jak i partnerów handlowych, którzy od jedenastu lat zasiadają w miejsce jury i dokonują rzetelnej oceny konkursowych produktów. Bycie Liderem Forum daje także możliwość zaznajomienia handlowców z naszą najnowszą ofertą oraz pozwala zweryfikować spojrzenie na cały asortyment. Jest także doskonałą promocją marki Sertop.

grzegorz_kapusta.jpg

Grzegorz Kapusta

Wiceprezes w Ryki (SM)

Każde wyróżnienie lub nagroda dla naszych produktów mleczarskich jest wyrazem docenienia firmy oraz mobilizacją do dalszej pracy. Jednocześnie stanowi doskonałą formę promocji. Tym bardziej uznanie handlowców z branży mleczarskiej bardzo nas cieszy, gdyż jest dowodem zaufania, jakim darzą oni nasze produkty i świadczy o ogromnej popularności sera „Rycki Edam”, który zajął zaszczytne miejsca w dwóch kategoriach.

Konkursy, takie jakie Lider Forum, są bardzo cenione w środowisku, ponieważ wyróżnienia przyznawane są przez ściśle określoną grupę odbiorców. Doceniane jest zaangażowanie w pracę, innowacyjne podejście i wysiłek producenta, jaki wkłada, by współpraca z sektorem handlowym przynosiła obopólne efekty. Dlatego też inicjatywa takiego konkursu jest bardzo słuszna. Promuje artykuły mleczarskie, kształtuje trendy rynkowe oraz wyłania najciekawsze produkty mleczarskie.

Bycie laureatem konkursu niewątpliwie pozytywnie wpływa na wizerunek firmy: podnosi jej prestiż, wzmacnia zaufanie klientów, co w rezultacie przekłada się na wzrost sprzedaży.

jiri_berger.jpg

Jiri Berger

Prezes Zarządu w Olma Polska

To kolejna nasza nagroda w konkursie Lider Forum w tej kategorii i jak zawsze stanowi dla nas ogromny zaszczyt. Przede wszystkim potwierdza, że jakość na którą stawiamy została doceniona.

Wyróżnienie handlowców jest dla nas szczególnie ważne, bo świadczy o tym, że to co produkujemy, pomimo ogromnej konkurencji na rynku nabiałowym, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i w przyszłości przełoży się na udział naszych wszystkich produktów w rynku.

Nagroda jest dla naszej firmy świetną formą reklamy, gdyż czytelnikami Forum Mleczarskiego są przede wszystkim handlowcy, a to oni w głównej mierze decydują o tym, co najlepiej spełnia oczekiwania konsumentów. Dziękujemy za uznanie.

joanna_kolodynska.jpg

Joanna Kołodyńska

Kierownik Działu Marketingu w firmie Mlekoma Dairy

Mlekoma Dairy to młoda firma, która konsekwentnie buduje swoją pozycję na krajowym rynku. Stawiamy na wysoką jakość naszych produktów i przede wszystkim ich powtarzalność. Mlekoma to marka, z którą warto budować własny sukces. Mamy ogromną satysfakcję, że coraz więcej kupców i konsumentów przekonuje się o tym, co widać nie tylko poprzez rosnący poziom sprzedaży, ale również dzięki wyróżnieniom w liczących się konkursach.

Pierwsze dwa lata działalności firmy to czas intensywnych działań mających na celu rebranding produktów, które już były na rynku, oraz wprowadzenie nowych. Naszym celem było stworzenie portfolio produktów pod marką Mlekoma, wyróżniających się spójną, estetyczną grafiką oraz wysoką jakością. Powstały dwie linie: pierwsza skierowana do klientów sklepów z kanału tradycyjnego i nowoczesnego, druga dedykowana dla kanału HoReCa.

W konkursie Lider Forum 2015 zostały wyróżnione dwa produkty marki Mlekoma. W dwóch kategoriach – sery białe twarogowe i masło – zdobyliśmy trzecie miejsca. Jest to dla nas niezwykle istotne, że wśród tak dużej konkurencji to właśnie nasz Ser twarogowy chudy Emilki i Masło Irlandzkie Greeners zdobyły uznanie osób głosujących.

Przyznane wyróżnienia są dla nas ważnym elementem strategii marketingowej. Nie tylko przyciągają uwagę klientów, ale pomagają budować zaufanie do marki. Bardzo doceniamy zaangażowanie kupców, którzy oddali głosy w konkursie Lider Forum. Traktujemy je jako rekomendacje dla naszego twarogu i masła.

Ponieważ nieustannie pracujemy nad nowymi produktami, które powiększą nasz asortyment, kolejna edycja konkursu będzie dla nas doskonałym sprawdzianem.

ewa_gromadzka.jpg

Ewa Gromadzka

Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM)

Nasze produkty są niezmiennie najwyższej jakości. Dbamy o naszych konsumentów dostarczając im wyroby wysokiej klasy: zdrowe, jak najbardziej naturalne, z najlepszego surowca. Każda nagroda, wyróżnienie produktu to dowód na to, że trzymamy wysoki poziom. Propagowanie informacji o zdobytych przez nasze produkty wyróżnieniach przyczynia się do umacniania silnej pozycji Mlekpol (SM) na rynku mleczarskim i spożywczym. Nagrody i wyróżnienia to także rodzaj gwarancji dla naszych partnerów handlowych – potwierdzenie, że kupując nasze produkty dokonują dobrego wyboru.

Cieszy nas, że ofertę Mlekpol (SM) docenili handlowcy. To potwierdzenie wieloletniej udanej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. To także dowód, że nasze wyroby są chętnie widziane na półkach sklepowych i w koszykach konsumentów. To wyróżnienie potwierdza najwyższą jakość naszych produktów oraz wysoką pozycję w branży.

Konkurs Lider Forum jest naszej branży potrzebny. To rodzaj testu na zaufanie handlowców. To zaufanie bardzo nas cieszy. Wyniki konkursu potwierdzają, że wciąż jesteśmy w gronie najlepszych na rynku. Cenimy sobie tego typu wyróżnienia. Potwierdzają renomę naszych marek i wysoki standard jakości produktów.