Rośnie wolumen sprzedaży śmietanek
– Śmietanki UHT Polmlek to szeroka oferta produktów w wariantach tłuszczowych 12%, 18%, 30% i 36% oraz w gramaturach 250 ml, 500 ml i 1 l. Są to produkty o długim terminie przydatności do spożycia. Według raportu Nielsena kategoria ambientowych śmietanek rok do roku rośnie – wolumenowo o 8,2%. Co ciekawe, od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. nastąpił ogromny skok wartości sprzedaży – 33,6% – powiedziała Forum Mleczarskiemu Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupa Polmlek. – Największy wzrost sprzedaży obserwujemy w tej kategorii wśród śmietanek produkowanych pod markami własnymi sieci i dyskontów, co oznacza, że konsumenci przekonali się do produktów private label i to wobec tych marek są coraz częściej lojalni.
– Konsumenci najczęściej sięgają po śmietanki 18% i 30%. Doskonale sprawdzają się one zarówno w daniach wytrawnych, zupach, sosach, jak i w deserach. Śmietanka 30% świetnie się ubija, długo zachowuje swoją formę po ubiciu, pozwala stworzyć apetyczne i efektowne kompozycje. W sezonie letnim doskonale komponuje się ze świeżymi owocami, pasuje do tak lubianych przez dzieci gofrów i do lodowych deserów. Śmietanki stają się coraz bardziej popularną kategorią i podobnie jak śmietany ukwaszane, których w polskiej kuchni używa się nieco więcej, mają duże grono odbiorców – dodała nasza rozmówczyni.
– Wysokotłuszczowe – 30 i 36% – są produktem kupowanym na wyjątkowe okazje, przyjęcia, natomiast 12 i 18% pojawiają się w codziennych daniach, a nawet często służą jako dodatek do kawy. Dzięki swoim właściwościom nie ważą się, a ich delikatnie słodki smak świetnie komponuje się z każdą potrawą czy napojem. Polmlek we współpracy z Dino wprowadza na rynek duże opakowanie śmietanki 12% – będzie to karton 1 l. W sezonie letnim tak uniwersalny produkt może być hitem sprzedażowym – pasuje do dań na ciepło, na zimno, do dipów i deserów, a nawet – do kawy – podsumowała Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupa Polmlek.