
Figand zakłada dalszy rozwój branży HoReCa

Pomimo trudnego dla całej branży mleczarskiej 2023 r. spółka Figand przekroczyła założony cel i osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 159,64 mln zł. Firma prognozuje dalszy wzrost, a jego podstawami mają być rozwój branży HoReCa oraz dalszy rozwój produktów marek własnych sieci handlowych, w których specjalizuje się Figand. Firma w swoim raporcie przewiduje, że w 2024 r. branża będzie mierzyć się z rosnącymi kosztami produkcji, nowymi regulacjami prawnymi, zmianami w polityce rolnej nowego rządu oraz wyzwaniami związanymi z zieloną transformacją oraz zrównoważoną produkcją.
Spółka planuje w latach 2024-2025 kolejne inwestycje m.in.: budowę farmy fotowoltaicznej (planowany koszt ok 2,5 mln złotych). Tym sposobem spółka chce obniżyć koszty energii elektrycznej oraz koszty wytwarzania ciepła, a także jeszcze bardziej obniżyć emisje dwutlenku węgla. Różne sposoby pozyskiwania energii i ciepła dadzą firmie lepsze pole do negocjacji kosztów zakupu energii.
W planach są inwestycje w dalsze automatyzowanie produkcji oraz rozbudowę produkcji:
- budowa magazynu chłodniczego o powierzchni ok 400 m2
- zakup maszyny wydmuchiwarki do butelek PET
- założenie klimatyzacji hali produkcyjnej
- dalsza modernizacja floty transportowej.