
Klienci cenią nasz produkt

W rozmowie z Agnieszką Kuleszą, Prezes Zarządu mleczarni Skierniewice (OSM) przyjrzeliśmy się sytuacji w segmencie serów świeżych typu mozzarella. To kategoria bardzo konkurencyjna, a jednocześnie obiecująca – Polacy rozkochali się w serach świeżych, które poznawali często dopiero za granicą. Czy jako konsumenci nadal kupujemy tyle mozzarelli co w poprzednich latach? – Ja bym powiedziała, że kupujemy zdecydowanie więcej. Zmieniły się również oczekiwania. Lata temu produkowaliśmy rodzaj półfabrykatu dla pizzerii z dodatkiem tłuszczu roślinnego, aby cena była niższa. Teraz Polacy patrzą na skład, oczekują prawdziwych serów z mleka krowiego, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Rozwinęliśmy produkcję kulek mozzarelli w zalewie, w tym do segmentu HoReCa.
– Wytwarzamy sery zarówno pod naszą marką, jak i na zlecenie innych firm. Oprócz tego oferujemy sery wędzone w sposób naturalny. Pamiętam, jak wytwarzaliśmy jedną czwartą tego wolumenu serów co obecnie.
Jakie formy mozzarelli są najpopularniejsze wśród odbiorców Spółdzielni?
– Wiele zależy od potrzeb klienta. Pizzeriom sprzedajemy ser twardy, a one same go dalej rozdrabniają. Bardzo ładnie rozwija się sprzedaż mozzarelli w zalewie. Klienci indywidualni bardzo chętnie sięgają po flow-paki 125 g w torebce i po torebki 100 g, gastronomia wybiera kubki 400 g. Nie mamy zróżnicowanego portfolio. Specjalizujemy się w proszkach i serach typu mozzarella, ale nie mamy pola na zróżnicowanie. Najbardziej cieszy nas to, że kontrahenci, którzy początkowo nie dogadują się z nami w zakresie ceny, powracają do nas, co oznacza, że cenią nasz produkt. Naszymi zaletami są możliwość szybkiej realizacji zamówień oraz profesjonalna współpraca z hurtowniami i handlem detalicznym. Jesteśmy elastyczni i potrafimy dopasować się do wymagań – powiedziała Agnieszka Kulesza, Prezes Zarządu mleczarni Skierniewice (OSM).
