Produkty wysokoproteinowe mają potencjał do dalszego wzrostu
– Najchętniej wybieranym miejscem dokonywania zakupów produktów wysokobiałkowych są sklepy dyskontowe: w okresie styczeń – sierpień 2024 r. zakupów kategorii dokonało tam ponad 52% nabywców – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager, Consumer Panel Services GfK / YouGov. – W dalszej kolejności po wyroby z tej kategorii udajemy się do supermarketów i – co ciekawe – sklepów małopowierzchniowych (penetracja odpowiednio ponad 21 i prawie 14%). Hipermarkety wybiera prawie taka sama liczba kupujących jak sklepy małego formatu. Kanał sklepów wielkopowierzchniowych odpowiada łącznie za ponad 90% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym i prawie 93% – w wolumenowym. Zdecydowanym liderem są dyskonty, które zagospodarowują ok. 70% rynku produktów wysokobiałkowych. Sklepy małego formatu w tym rankingu zajmują 4. miejsce z udziałami wolumenowymi i wartościowymi na poziomie 6%.
– Wydaje się, że segment produktów wysokobiałkowych dynamicznie się rozwija i raczej należy spodziewać się utrzymania tego trendu. Widać wyraźnie, że nadal jest miejsce na pozyskiwanie nowych nabywców i rozwój tego typu produktów w poszczególnych kategoriach / segmentach produktowych. Może wzorem producentów śliwowicy łąckiej reklamującej swój regionalny alkohol hasłem „wzmacnia serce, krasi lica nasza łącka śliwowica” producenci artykułów high protein zaczną mówić, że „smaczne i zdrowe, bo wysokobiałkowe”? Przekonamy się…
(dane zakupowe z Panelu Gospodarstw Domowych (zakupy dokonywane przez gospodarstwa domowe na swoje potrzeby, tzn. przynoszone do domu).