1. Aktualności
  2. Polska
Polska

„Chłopi” pomogli kampanii Polmleku

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

Janusz Górski: Wydaje się, że kampanii „Epickie! Tradycyjnie Inspirowane Reymontem”, już po jej zakończeniu bardzo pomogła wyjątkowa ekranizacja „Chłopów”, którą zobaczył już ponad milion polskich widzów. Czy rzeczywiście nastąpił efekt sprzedażowy wskutek gry skojarzeń? 

Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek: Oczywiście, ekranizacja „Chłopów” zrealizowana w tak nowatorski i zachwycający sposób jest dla nas niesamowitym bonusem. Nasze wątpliwości dotyczące znajomości historii Jagny, Boryny i Antka zostały rozwiane. Postacie te w tej chwili są tak doskonale rozpoznawalne, że chyba nie ma Polaka, który by chociaż nie słyszał o nowej ekranizacji – w pierwszym miesiącu od premiery obejrzał ją ponad milion widzów. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego momentu dla naszej kampanii.

I dlatego, idąc za ciosem i jeszcze bardziej wzmacniając siłę naszej marki, zdecydowaliśmy się na kolejną kampanię Serów z Goliszewa. Wystartowała w listopadzie i potrwa do połowy grudnia. Tegoroczne działania sprawiają, że rozpoznawalność marki i lojalność konsumencka rosną, co oczywiście ma przełożenie na efekt sprzedażowy. Lekko odświeżyliśmy też opakowania serów w plastrach. Layout pozostał niezmieniony, ale opakowanie zyskało okienko, przez które widać strukturę sera i apetyczne oczka. Na opakowaniach również znalazł się znak „Jakość Tradycja”, gwarantujący tradycyjny sposób wytwarzania, niezmienną od dekad recepturę oraz najwyższą jakość surowca.

Czy udało się dotrzymać zakładanego – bardzo śmiałego – zasięgu dotarcia kampanii?

Tak, w niektórych kanałach nawet przekroczyliśmy zakładane parametry. Spot w TV zobaczyło 27,9 mln Polaków, w tym 5,5 mln osób z grupy docelowej (która liczy 6 mln osób). W zakładanym budżecie kampania wygenerowała 6% GRP ponad plan. Kampania VOD została zrealizowana w 104% i dostarczyła 38,5 mln wyświetleń. Kampania brand awareness w SM została wyświetlona 37 mln razy. Oprócz tego prowadzona była kampania z komunikacją konkursową, która została wyświetlona 13,7 mln razy. W konkursie główną nagrodą był Reymont Kuchni, a laureatką została Pani Ewa z Wrocławia, która z radością odnowiła swoją kuchnię, zdając nam z tego wydarzenia obszerną fotorelację.

Od redakcji:

Od redakcji:

Kampania Epickie! Tradycyjnie Inspirowane Reymontem zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszą kampanię mleczarską roku w konkursie Lider Forum Kampanie 2023. W Jury zasiadają: Agnieszka Maliszewska, Sekretarz i Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Wiceprzewodnicząca COGECA, Paweł Kowalewski, Vice President Creativity IAA Global, Prezes Communication Unlimited, Maciej Ptaszyński, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu oraz Janusz Górski. Redaktor Naczelny Forum Mleczarskie Handel.

© grupa polmlek

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania