1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Produkty sałatkowe i grillowe to dynamiczny segment

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© marlena faerber

– Sezon na produkty sałatkowe i na grilla nieco się wydłuża, jednak jego rdzeniem pozostaje okres od maja do września – powiedział Forum Mleczarskiemu Jan Klaczak wspólnik w firmie Temar. – W ostatnich latach obserwujemy, że pierwsze oznaki wzrostu zainteresowania tym segmentem pojawiają się już w okolicach długiego weekendu majowego, a kończą się dopiero wraz z pierwszymi chłodami jesieni. To efekt zmian stylu życia

– Polacy coraz chętniej grillują nie tylko w ogrodach, ale i na balkonach czy wyjazdach weekendowych, a sałatki przestają być jedynie dodatkiem i stają się pełnoprawnym posiłkiem o sporych zaletach zdrowotnych. Zmieniające się preferencje konsumenckie sprzyjają wzrostowi zainteresowania produktami inspirowanymi kuchnią śródziemnomorską. Coraz większą rolę odgrywają świadomość składników, prostota przygotowania oraz wartość odżywcza posiłków. Polacy chętnie sięgają po rozwiązania, które pozwalają w łatwy sposób odtworzyć smaki znane z restauracji, a szczególnie chętnie robią to podczas wspólnego grillowania czy letnich spotkań w ogrodzie. Wśród poszukiwanych produktów szczególne miejsce zajmują warzywa oraz wysokiej jakości nabiał, który idealnie komponuje się z lekkimi, sezonowymi daniami. Warto tu zwrócić uwagę na sery BonFire – to nowość stworzona z myślą o grillowaniu, która wyróżnia się przyjemnie kremową strukturą i wyrazistym smakiem. W kategorii sałatkowej natomiast dużym uznaniem cieszą się sery bałkańskie, mozzarella Jaeger, a także oryginalna feta i manouri marki Hotos – doskonałe zarówno do klasycznych kompozycji sałatkowych, jak i do zapiekanek czy letnich wrapow. – dodał nasz rozmówca.

– Dla tych, ktorzy preferują delikatniejsze, kremowe dodatki, świetnym wyborem będą jogurty Greek Style – idealne jako baza do dipów. Z kolei nasza gama serow Dairy Crafters, w tym nowość – Halloumi PDO, trafia w oczekiwania coraz większej grupy świadomych konsumentów. Halloumi staje się bestsellerem w czasie sezonu grillowego, zachwyca smakiem dzięki połączeniu mleka koziego, owczego i krowiego.

Podsumowując – rynek produktów sałatkowych i grillowych pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych segmentów sezonowych, z dużą chłonnością i potencjałem do dalszych wzrostów. Kluczem będzie łączenie jakości z wygodą, oferowanie nowości, które inspirują i reagowanie na zmieniające się potrzeby konsumentów – podsumował Jan Klaczak.

Warte przeczytania